Kära lilla Heath

Det går inte att undvika detta ämne: Heath Ledger är död.

Och kalla mig kall, cynisk och jävlig men det värsta för oss vanliga dödliga är väl att han kanske skulle kunna gjort några bra filmer till, men annars är det väl nästan ett stort fet "OCH?" som pryder min tanke.

Visst är det aldrig kul att någon dör när de är så unga men i Afrika så dör ju det för fan ett barn av svält i sekunden. Nu pryder Heath Ledgers ansikte alla bloggar, alla bilddagböcker, alla tidningar osv. Jag kan erkänna att jag är också skyldig, men jag har ändå svårt att förstå hysterin. Jag, och de flesta andra kände inte ens människan! Hans död gör ju faktiskt ingen skillnad för oss, även om vi kanske, somsagt går miste om några bra filmer han kunde ha spelat in.


Sammanfattning: Vila i frid Heath. Punkt. Inget mer tjat. Låt människan vara ifred för fan.


image297


Och till ett annat i-landsproblem eller nåt; Jag har så jäkla mycket att köpa och spara till att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Därför organiserar jag upp det med en liten lista.


- Gitarren. Såklart. Jag har hittat en som är 500 kronor dyrare än den jag egentligen har kollat på, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Får åka runt och titta, jag har ju råd iallafall.


- En jacka. Snyggaste jackan någonsin tror jag. Tillsammans med frakt och shipping-kostnader blir det väl ~1.000. Den ska jag spara ihop till, så jag kan köpa den i vår, för det är ju faktiskt en vårjacka. Sen finns den inte i min storlek för tillfället, heller.


- Nya sneakers. Adidas har många skitsnygga, dom har ju inte så överdrivet skyhöga priser heller, under 1000 kronor blir det ju iallafall.


- WEMBLEY DVD!!! Trodde först inte att den skulle komma till Sverige men slösurfade på Ginza.se och där fanns den ju! Eller, den har ju inte släppts än men man kan boka den iallafall! Frågan är om man ska ta den för 199 eller 329? Har ingen aning om vad skillnaden är, måste ta reda på det först.


- Lite fickpengar till Italien kanske skulle sitta fint. Blir nog att jag köper gitarren innan, sparar resten till Italien och köper jackan, skorna, och DVD:n efter Italien.


- Måste spara till i sommar också! Får ju inga pengar och det kommer ju kännas helt klart, därför blir det till att spara spara spara. Kanske har lite jobb på gång också, får se hur det blir helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: G

Som du säger så sörjer vi väl Heath mest av egoistiska skäl. Bra skådis som med tiden hade kunnat göra flera bra filmer. För mig var det viktigast att hans jobb som Jokern var klart för Jokern som karaktär nog måste vara en av mina största filmhjältar.

2008-01-23 @ 15:09:34
Postat av: Ida

Låten i början, California ;) Den är bra. Synd att serien inte är det xD

2008-01-23 @ 17:03:05
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Viktor

Jag tror du missar påängen - Jag har förstått att han var tydligen snygg medan jag är rätt säker på att barnen som dör i afrika är skit beniga med uppsvälda magar och flugor i ögonen; inte alls attraktiva faktiskt.

2008-01-24 @ 23:13:45
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Matilda

Hm, jasså.. ja det är ju förstås ganska logiskt, att jag inte tänkte på det tidigare!

2008-01-25 @ 12:18:14
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0