Mitt i veckan

Idag har jag faktiskt haft ganska fullt upp. Eller, tja.. ritat klart ritningen också, den blev ganska mycket pissig. Menmen, hoppas jag får VG.

Sen spelade vi också och fick lite låttips av Viktor att spela, och sen skulle han förklara en massa grejer för mig men jag tror jag fattade liiiite fel eftersom det låter helt weird. Men jag får försöka ta tag i det, nu måste jag välja ut en låt att ta med imorgon till musiksemenariet, höhöhö.

Per bli frisk försatan.

Sen red jag också, gick väl okej :) Hästen är lite stel och allmänt seg men han gick skitfint iallafall i slutet, och det blev väl endel halvdana skänkelvikningar.

Måste seriöst sätta igång i skolan, har liksom bara kommit igång i svenskan än så länge. Matten, engelskan och franskan står typ still.. Aja, måste fixa det somsagt, får bli att sätta igång med gasen i botten, hahaha.

NANJJAn

jag har sån brist på rubriker!

Jag vill träna, kanske inte just innebandy men iallafall röra på mig, jag känner mig så instängd.
Jag vill lära mig att spela gitarr också. Jag kan ju lite men jag vill vara bra på det.

Jag vill att mina skivor ska komma, 4-6 dagar sure. Imorgon har det gått 6 dagar har dom inte kommit då så blir jag arg. Jävla sega CDON.comjävel.

På torsdag fick vi äran att ta med oss låtar till musiken som vi (liten grupp, typ, semenariegrejs) ska analysera. Kul! (med vi menar jag såklart trion ELITEN PUSSPUSS I EN NUSS!!!!!!!!!!!!!!!!)

Per var sjuk idag.
Jag gillar inte lärare som tycker att de är överlägsna och behandlar en som ett dagisbarn och snackar med en såndärn äcklig jag-är-mycket-bättre-än-dig-röst. Jag blir så arg och vill skaka om läraren och stampa på den och skrika "JAG ÄR SMARTARE ÄN DIG DIN JÄVLA KOSSA!" och skrika lite till. Nu kommer folk tro att jag är sinnessjuk. Det är ingen speciell lärare jag menar, det finns enheldel.
Per är inte så, Per är bra.

Jag fick en kommentar till idag om mitt hår. Av...EN LÄRARE, höhöh där ser man. En bra lärare.

Elin köpte en kamera idag. Elin färgade Malisas hår jag tittade på och klagade på Elin att hon gjorde fel och Elin blev hysterisk.

Nu måste jag plugga lite, haha. Det kommer jag säkert göra.

Jag vill åka till Thomas och spela, han kan säkert lära mig lite grejs. Han är..duktig tror jag.

CHOKLAD ÄR MIN PASSION

GE MIG CHOKLAD NÅGON.

nejnejnejnejnejnejnejnejnejnej fettoångest.

Jag vill ha choklad, men jag orkar inte fixa chokladbollar eller vad som helst som innehåller kakao och socker. Jag försöker låtsas - jag är väl ändå nyttig. nej, jag är lat.

choklad, socker, vadsomhelst. GE MIG någon.

jag har ätit upp ett halvt paket med riskakor.




















...............................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................



sinnesnärvaron känns lite..

HÄPNA BLIR VI RUINER

Dagen var okej, eller vissa delar. jag tror jag känner efter för mycket för antingen är jag jätteglad eller jättenere.

Hehe det är malisa elin och lärarna mina enda vänner på skolan :D

"HÖÖH" (inandning)

Pallar inte träna. jag vill lägga mig i min säng och dra täcket över huvet och spela musik på högsta volymen men det är folk hemma.

Imorgon är det ingen idrott jag tror det räddade min vecka.

"Ohmygod, he's a teacher!"
- engelskelevernas kommentar om viktor, hehe. lite mysigt.

BUILD ME UP

Nu är mitt hår av, jag ser ut som "en som precis kommit tillbaka från ett koncentrationsläger" och även den klassiska "en kille". Jag tar det som en komplimang iallafall det sistnämnda.
Vi säger att det här är min kamp för femenismen. Jag borde verkligen engagera mig lite mera, fast vi ska ju skaffa band elin malisa ellerhur?

imorgon måste jag verkligen göra min gymnasieansökan annars står jag utan gymnasie typ.
faneeeliiifan.


BUILD ME UP BUTTERCUP TJUTJUTJU


E . N

Tystnad är sexigt
Tystnad är sexigt
Så sexigt

Så tyst

Tystnad är sexigt
Tystnad är sexigt
Så sexigt
Så sexigt
Tystnad är inte alls sexigt

Underhållningen
Ensamhet
Den asociala kärleken
Den fixerade idéen, en fixidé
Bara jag & jag & jag & tinitus
När musiken äntligen upphör
Helt automatiskt

Tystnad är sexigt
Tystnad är sexigt
Så sexigt
Lika sexigt som döden

Tystnad är sexigt
Tystnad är sexigt
Så sexigt
Så sexigt
Bara din tystnad är inte alls sexigt
Bara din tystnad är inte alls sexigt
Din tystnad är inte alls sexig

Musik

Min CD-spelare i min stora spelare är trasig, så jag har bara använt den som högtalare till vinylskivorna, men nu snodde jag mammas&pappas CD-spelare och kopplade in den i själva spelaren, så nu har jag en "ordentlig" CD-spelare som inte har askasst ljud. Det är härligt att spela TJM på volym "3" och känna hur hela rummet skakar speciellt skrivbordet när man försöker rita sin teknikritning.

Det finns ända upp till volym 10, men det är folk hemma.

Imorgon ska jag hinna med massor så jag ska typ sova..sen. Snart. Kanske. Inte.

Friday

Varit på bio, Rosa - The Movie. Var precis som jag förväntade mig sedan inga följande kommentarer.
SVENSKA, tack.

Galadriel var en riktigt pingla <3

LÖRDAG: Rita teknikritning MÅSTE, HAR SKJUTIT UPP DET I TVÅ VECKOR NU, SKA VARA INLÄMNAD PÅ TISDAG. Städa rummet. Leta fram användarnamn och lösen till gymnasievalansökanhemsidagrejen. Lära mig de där jävla tabsen. Göra engelska steg 26.

SÖNDAG: Elin och Malissa kommer, jag och Elin ska klippa varandra, höhöhö. Sen ska vi spela också och åka pulka? Ööh, sure.. Och typ göra teknikritningen eftersom jag lär ha skjutit upp den ännu en gång, puss och hej.

Har ätit alldeles för mycket godis, tänkte köpa två skivor TILL, men ångrade mig i sista sekunden får beställa Miriam Makeba - Pata Pata när min order som jag skickat efter nu har kommit! Det blir firremang.

Nej

Jag måste sluta vara en sån jävla fjolla och ta för mig lite mer.
Vi hade somsagt semenarie idag.. tänkte en massa saker, men sa dom inte. Varför inte? Jag vet inte, jag vågar helt enkelt inte öppna käften, det är så patetiskt.

Jag måste skärpa mig för det är samma sak varje dag, jag går miste om så mycket och mår dåligt av att jag inte sa något, får världens ångest. Vi disskuterade ju fan ett av mina favoritband, men jag kunde ändå inte öppna min mun och säga vad jag tyckte.. blä. Imorgon gör vi ett nytt försök på soul-semenariet, fast det känns inte lika roligt eftersom jag lyssnar mer på typ Le Tigre än Stevie Wonder. Aja, jag får försöka snacka lite iallafall.


:(

Nu har vi haft musiksemenarie, och jag sa inte ett ord, inte ett jävla ord. Jag tänkte säga massa smarta saker men jag klarar inte av att öppna min jävla käft och säga det. Så om inte Viktor är tankeläsare så gjorde jag nog ett väldigt dåligt intryck.

 

BLÄ.

 

Vi dansade inte vals imorse, thank god.

 

Vad jag hatar mig själv just nu.


OF MONTREAL

129260-15
De är bara så himla härliga, jag blir så glad av deras musik!
Var olaglig och ladda ner lite Of Montreal.. finns massor av bra låtar, men just nu älskar jag Penelope!

Ve mig

Där fick jag minsann för att jag alltid klipper av mina naglar för långt in, jag är så ivrig. Korta naglar är snyggt, men jag kan inte ha korta utan att huden under spricker. Och så fick jag såklart en smäll på träningen så blodet forsade och satan vad det svider..

Jag fick även massa cred för jag är så jävla bra som back :D Höhö..

Och jag kanske får skjuts imorgon till Malisa, innan idrotten! Yuhu, det skulle göra dagen lite behagligare med tanke på att vi ska ha vals på idrotten..urk urk urk!

Musik

Musik


..och på tal om musik; Imorgon ska vi ha semenarie om indiepop, det ska bli kul att se vad alla andra har att säga om den genren, om de ens vet vad det är. x) kan ju tänka mig..

Död: Idrott med dans, det kommer någon tant och ska visa oss hur man dansar vals enligt rykten. NEJNEJ, plus att semenariet är 30-40 minuter efter idrotten är slut, vilket betyder att man måste hinna duscha och ta sig tillbaka till skolan på ungefär en halvtimme. Det brukar inte gå så bra eftersom vi inte gärna duschar med "the others". Vi brukar ta ungefär en timme på oss :S Vi får helt enkelt skynda oss...

Snö

Imorse var verkligen en sådan där morgon när hela kroppen skriker "NEJ JAG VILL INTE GÅ UPP." Även fast jag somnade runt elva igår, vilket är ganska tidigt ju. Jag hann ner ungefär halvvägs nerför trappen inna jag tänkte att "Fan, jag försover mig idag", och jag var precis påväg tillbaka när något slog mig att så får man inte göra, nejnej. Det kan ha något att göra med att vi hade musikgrej 9.30, det kan ha att göra med att jag är så jävla feg. Eller nja, egentligen inte eftersom jag utan problem har kunna "försovit" mig, när jag egentligen suttit på skoltoaletten och läst Gökboet, skoltoaletter är bra, när de är nystädade. Jag gick upp iallafall, lite stolt över att jag tagit ett sådant klokt och ansvarsfullt beslut och jag skulle precis duscha varmt skönt nja kallt för det fanns inget varmvatten. Det blev ingen dusch för mig imorse, kändes äckligt. Jag har träning ikväll och jag vet inte ifall varmvattnet funkar än, kanske bäst att undersöka saken direkt.
-
Tack Gud, om det finns någon.

När jag skulle gå till skolan var allt ganska crappy. Kallt, blåsigt, snöade. FAN! Efter ett tag tog den positiva sidan tag i mig och det var fantastiskt vackert med snö, alldeles vitt och såntdärnt. Jag ångrade mig dock ganska snabbt och det var kallt och jävligt igen. Jag ändrar mig ganska mycket under kort tid, har jag märkt.

Musikföreläsningen eller whatever - vi fick iallafall veta vad som gäller på musiken den här terminen - var bra, han är bra. Musikläraren alltså, precis som en musiklärare ska vara enligt mig. Synd bara att vi fick honom nu i nian, våran musik har varit knappt befintlig och allmänt pissig under de tre åren på Kunskapsskolan faktiskt. Men man får väl glädja sig åt det lilla.

Engelskakommunikation också, jag hatar att jag aldrig kan öppna min käft och säga det jag vill ha sagt.

Ritade plangrej, det gick väl sådär. Gjorde det hela förmiddagen, efter musikgrejen och hann med några streck eftersom det är så jäkla pilligt. Det är ju bara skiss iofs, men jag är så pedant ibland.

Nu ska jag fortsätta skissa, sen ska jag hinna spela lite gitarr också innan träningen, det går nog bra. Måste bara sätta igång nu. Ciao.

E . N

faktiskt
Jag hade
nio armar
Torkade ut
i solskenet
Faktiskt,
ben var
som tentaklar
bedövade
i dagsljus
Faktiskt,
Jag vill gå
in i kvällen
Vill ha mina
revor
tillbaks
tillbaks

Aktiv

Imorse var jag uppe klockan nio men vi åkte inte till stallet förrän 11 men det var okej, vi kollade på massa hoppning till 14 ungefär, då _gick_ vi hem, men det var mysigt fast jag vart snöig. Sen hämtade vi plastpåsar och gick till skolparken och åkte ..öh.. pulka skulle passa in som ord där, men vi åkte ju liksom..plastpåse.

Det var blött och roligt och nu har jag ondare överallt. Höhö. Jag äter även mango och ett digestivekex, mango är så himla gott.

Nu måste jag planera skolveckan, eller måste och måste men jag är pedant. Lika bra att ha det gjort, liksom!

E . N


Lungdraget djupt i tomrummet
Ingen hästkrake, Ingen märr
Som riddaren i spelets spel
Döden är en snobb
Döden är en snobb
Döden är en snobb (på en häst)

Ryttaren har stil
Blinkar med sina ögon
Händerna i bandage
Döden är en snobb
Döden är en snobb
Döden är en snobb (på en häst)

Döden är en snobb
Döden är en snobb
Döden är en snobb
Hej då! Hej då!
Den här var gjord för att avsluta alla fester

     

Nu är jag less på eran skit,
jag är trött på era lögner.
Mätt på er inställsamma jävlar.
Hatar allt som ni spyr ur er.

Hur länge ska jag orka se
när mina ögon blöder.

Jag vill kasta upp på era översittarfasoner
Jag vill sluta höra, höra när ni tjatar
Jag är så jävla less, less på eran pest.

AGGRESSIV

Jag är på så jävla dåligt humör nu och har svårt att inte hata ALLT OCH ALLA NÄSTAN.

ÅÅH ni är så vuxna och mogna när ni springer omkring där ååh tänk om man vore så mogen som er <3 Ska vi inte ha tjejkväll flickor och äta CHOKLADMOUSSE och prata om hårspray?

Planritning

Den här teknikuppgiften är minst sagt, petig.. varje streck måste vara exakt rakt ochsåvidare, tur att det bara är skissen jag håller på med än så länge!

Jag har hållt på med den i typ en timme, och har ritat vad som ser ut som lite streck och lite möbler här och där. Puh!

Helg

Jaha, då var det helg igen då. Veckan har gått himla snabbt och det lär alla veckor resten av terminen göra, så jag känner mig faktiskt stressad, tro det eller ej. Men det känns som om det är mycket helt enkelt.

Jag har massor av matte i skolan, och engelska och franska. Sen ska vi ju ha massa bild, slöjd, musik, SO, NO, Teknik och blabla..jag känner mig stressad första veckan i skolan, lite sick. Men på något sätt är det bra, då får man iallafall lite självdisciplin.
Ska försöka göra upp ett schema över helgen hur jag ska plugga och så, haha. Fast det är inte så mycket tid över eftersom jag har ovanligt fullt upp just denna helg. Men jag måste verkligen göra plan- och fasadritningen, fast det blir ju bara skisser iofs, eftersom man måste rita på såntdärnt stort papper. Sen måste jag sätta igång med engelskan och även matten, tyvärr. Får försöka hinna med den knappa tiden som finns..

Idag gjorde vi snyggsnygga kladdkakor..nja. Dom blev väldigt fina, men sen skulle vi dekorera ..hm.. väldigt vackert med sprutgrädde. Den smälte ihop till en jävla hög och det vart mest fult. Försökte göra ett "Z" på ena, eftersom att vi går i 9Z men det såg snarare ut som en kantig orm som hade korvat ihop sig på vissa ställen, men det gjorde ingenting. Dom smakade iallafall jävligt bra, och så fick jag pressa i mig sista biten som var kvar också, vilket resulterade i litet illamående, men whattaheck. Sista jourfikat ever då får man ta sånt, hahah.

Sen gick jag hem i det hrrm, vackra vädret. Usch på snön! Jag vill ha vååår nu! Fast..ändå inte.


Kvällsfilosofier

Jag ser alltid snyggast ut i min badrumsspegel på kvällen när jag tvättat bort sminket, det måste vara något med ljuset..hmmnng.. Den här tandkrämen är stark, jag måste börja på min planritning, min engelska och bilden. Måste även börja med franskan så jag inte få IG, och för att inte tala om matten.

Mattegrupperna var skit, totalt värdelöst.

Per är moderat men tycker att de är uppblåsta svin, jag anar en lögn där någonstans.

Idag har vi stått vår sista jour ever på kunskapsskolan. Fuck jag vill inte sluta dödödödödödödöddödödödöddöööö.

Jag saknar dig, fuck mig. HAHA RIM.

I de multinationella företagens klor

Rika jävla avskum som äger allt på våran jord
De förgiftar våra hav och bränner ner våran skog
Mänskliga behov prioriteras inte i deras produktion
Jakten på pengar är deras sjuka religion

Miljoner och åter miljoner människor
I de multinationella företagens klor

De producerar i länder där demokratin satts ur spel
Låser in barn i fabriker och aktieägarna bara ler
De fattigaste får svälta och de rika blir rikare
Mänskliga rättigheter offras på kapitalismens blodiga altare


Tillägnat Elin, höhö :*

Seg som kola

Jag är helt slut. Det har varit ganska fullt upp hela dagen, mer än vad jag är van vid faktiskt. Upp klockan sju, gå till skolan vid åtta med en femkilosväska på ryggen, i värsta stormen! Det var inget kul. Vidare till idrotten, hade idrott, spelade badminton först - segt, sen basket - ännu segare, sen körde vi lite killerboll eller hur det nu stavas - inte så segt, nästan kul ju! Fast jag ska alltid gå in helhjärtat i saker jag gör - ge 100% helatiden liksom. Antingen struntar jag i det, eller så gör jag det ordentligt, iallafall endel saker!

Sen var jag i skolan, tjuho. Blev påmind en miljon gånger av olika lärare att börja tänka på att skriva gymnasievalen - mindre tjuho. Blev godkänd på svenskan också, och lämnade in ett annat svenskasteg, skönt..

Efter skolan köpte vi lite grejer brabra. Fast ena t-shirten sitter inte så bra men det gör inte så mycket. Ny väska, äntligen!

Nu tänkte jag jobba matte, men jag orkar verkligen inte. Om jag sluter ögonlocken somnar jag typ. Får göra det imorgon i skolan, lika bra det eftersom att jag inte kan något by my self, och måste ha hjälp av mattelärare. Mattelärarna på skolan är de jag gillar minst, okej, absolut inte alla men endel, är lite..jobbiga, hmhm! Men man får väl offra sig lite haha.


"Med ord kan man också förtrycka."

Musiken

Musiken
Här är topplistan för veckan :D Inte så jätteolik förra veckans, AFI fick vara med också, de är inte mina favoriter direkt.

I don't care if Monday's blue

Jaha, kul dag osv men inget intressant! Skulle skriva klart den där musiklappen, det gick ju, öhm, bra. Sen kopierade jag två stycken läsförståelseuppgifter, vart typ 50 sidor eller något, det tog ett tag och jag kör på den sega vägen.

Jour också. "Här luktar det illa, var är Kicki?" Haha.

Missade engelskakommunikationen också, ajsing! Fast vi visste inte att den var flyttad, så det var inget att göra åt saken. Gjorde klart idrott-grejen också. Lite x-tra cred. Jaja, nu ska jag försöka plöja igenom de här tusentals papprena så jag får svenskan klar.


Panik

Jag insåg precis att jag inte kommer behålla mitt MVG i musik, och jag tvekar på att jag kommer få ha kvar mina andra MVG:n. Jag får göra mitt bästa helt enkelt.. fast alltså, det där MVG:et i musik var skitkul att få, känns tråkigt att sänka sig sista terminen.

Okej, nu ska vi inte vara negativa, jag ska iallafall försöka få kvar mitt MVG, men det lär bli lite jobb med det minst sagt.


Fast jag ska ju få MVG i bild, sa ju Josefine ifall jag bara ville :P Så det jämnar ju nästan ut sig, fast jag vill ju ha så mycket MVG så möjligt!! HAha, vilken liten unge jag är.


Musik 31:a dec- 7:e jan

31:a dec- 7:e jan
Det här är en lista över musiken jag lyssnade på den 31:a december t.o.m 7:e januari!
Kan ju posta de här på webbloggen också, Ida du behövde väl lite musiktips? Höhö, fast jag kan iallafall rekommendera last.fm där man får massor av musiktips som liknar den musiken man har lyssnat på :D Superbra hemsida, där har jag hittat många bra band.

Dagens låt får iallafall bli The The Empty med Le Tigre. Förut var jag helt lost i Le tigre, det har "svalnat" eller vad man säger, men så kommer man ju på varför man lyssnade på dem så mycket - de är ju så bra :D

No way out

Igårkväll hände en creepy sak. När jag skulle spela lite elgitarr hade jag hörlurar i förstärkaren, och tänkte precis börja spela, så hörde jag någonting i örat (nejmen, wow! ööh), högra örat för att vara bestämd för det var bara på det örat jag hade själva hörluren, om ni fattar? :P Den andra satte jag bakom örat för jag skulle stämma gitarren först.. iallafall, jag trodde att det var typ brus eller någonting, men så lyssnade jag noga och det var låg, låg musik! Har min förstärkare inbyggd radio eller? Jag lyssnade för att lyssna vad det var, och jag hörde tydligt att det var musik och sen nån som sjöng, fast det var så lågt att jag inte kunde uppfatta vad det var! Det var läskigare än vad det låter :P Och det var inte inbilling, jag lovar!
Så jag stängde av förstärkaren fortare än fortast och spelade inte nån gitarr den kvällen, hahah, feg som jag är.

Inatt tänkte jag (som vanligt) på hur det kommer vara på skolavslutningen, jag lär grina som en gris för första gången på länge. JAG VILL VERKLIGEN INTE SLUTA, jag får sån...ångest när jag tänker på det.

Idag spelade vi match, det gick skitkasst för mig, och det andra laget var.. okej, nu tänker jag inte skriva elaka saker här, man vet aldrig vem som råkar läsa, men det var inget trevligt lag att möta iallafall. Det blev 3-3.

Sen åkte jag hem och duschade, och jag märkte att vatten är väldigt..blött. HAHA

Ikväll ska jag äta som en gris och sova!


...snaaart måndag :D


Boooooring..

Jag är väldigt uttråkad. Och sure det är fredagskväll och då ska man väl ha roligt osv,  men seriöst, det har varit ett helt jullov! Jag vill gå i skolan igen, börja plugga. Helt sjukt? :S Jag vill ha något att göra! Visst, man kan ju typ..umgås med sina kompisar, men kanske lite sent att komma på det klockan halv elva på kvällen?

Imorgon ska jag iallafall spela innebandy, match mot Västerlöfsta. Vi har vunnit mot dom några gånger så det ska nog gå bra. Vi kanske inte vinner men man ser det ju alltid som en chans att få spela lite extra innebandy och träna på att spela match.

http://www.neubauten.net/lyric-sv.php?12305(te)_nacht.txt Deras texter är riktigt söta!

Blööh, nu ska jag väl tråka vidare. Ska se ifall det finns någon kladdkaka kvar där nere :P

     

Wenn du tust was du willst
wirst du irre du stirbst
oder wirst verhaftet
Leben ist illegal
glaube nichts

SNOW

SNOW
Snön har kommit till enköping, man kan fråga sig ifall det är bra eller dåligt? Jag tycker det är asdåligt, man vill inte ha första snön i januari, eller vi har haft snö innan men bara några dagar, det har töat bort direkt. Snö ska, enligt mig, finnas under julafton. Sen spelar det ingen roll för mig, och nu är det ändå bara blask så det finns inte direkt några vinteraktiviteter att utföra. Blä! Hoppas den försvinner fort.

Utvecklingssamtal pt.2

Japp, nu var utvecklingssamtalet avklarat (det var ett tag sen..) Det gick skitbra och jag är asduktig i skolan, det är bara mitt självförtoende som behöver ..putsas upp, HAHAHAHAHAHAHAHHA.

Nej, nu orkar jag inte blogga mer så det får bli en liten lista så ni får..öh..lära känna mig bättre?

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag kör till med de vanliga - min hörsel är inte den bästa, har nedsatt hörsel på vänster öra och tinnitus på högra örat. Fast det kanske inte direkt är saker någon blir förvånad över? :P Ööh, ja. Sen kommer jag inte på något mer. XD Jo, kanske, jag går i nian fast jag ska gå i åttan istället!
Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Humor och lojalitet.
Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Tilda, Mattan (HAH!), Matti, Mattis och Millo har jag väl haft - nu kallas jag bara Matilda och det är bra mycket snyggare än alla wacko smeknamn.
Hur var du som barn?
Som litet barn var jag nog ganska snäll. Och söt och såntdärnt.
Vad tycker du om fildelning?
Jag tycker det är ett skämt att polisen ska hålla på att slösa tid på sånt..
Varför bloggar du?
Jag vet ärligt talat inte, kul?
Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Då frågar man: Vad är kärlek? Om man skaffar sig en partner, och sedan gör slut (vilket man nästan alltid gör..) så har man i många fall förlorat den personen. Man kan inte göra slut med kompisar på samma sätt, fast man kan ju avsluta vänskap. Just nu är vänskap viktigast för mig, somsagt; Vad är kärlek?
Vad kan man leva utan?
En viss person, HAHA, livet är så lätt utan denne. Jag kan leva utan att vara populär och berömmelse också. Finns massor man kan räkna upp.. men det orkar jag inte :P
Vilket är viktigast hos din partner?
Jag tror att man måste förstå varandra och lita på varandra, annars skulle det inte alls funka. Sedan ska denne ha humor också, och såklart vara snäll. Men humor är nästan viktigast, fast samtidigt skulle jag aldrig gilla någon som har humor men är aselak? Finns ju massor som är viktigast. Kan inte välja en sak :P 
Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Nej det tror jag inte, jag vet inte ens vad jag vill göra med mitt liv och det finns en hel del saker jag skulle vilja "fixa" i mitt liv så att säga, men jag är nöjd hittills och får ta tag i allt det där när jag har klarat av skolan, typ ^^
Hur ofta lagar du mat hemma?
Alldeles för sällan.. jag är lat.  
Vad skulle du göra med ett friår?
Resa! Upptäcka världen och andra kulturer, hur klyscha-aktigt det än låter.
Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Alltså jag vet inte - italienskt kanske? Maaah. Inte är det svenskt iallafall, tänk er..isterband? BLÄ! Fast det kanske inte ens är svenskt, det kanske är .. finskt? Whatever, jag äter det som bjuds ;)
Hur svarar du i telefonen?
"Hallå det är Matilda."
Är du pinsam på fyllan?
Jag kommer inte ihåg, HAHAHAHHAHAHAAHA.
Vilken var din första konsert?
Pink - 04 typ ^^
Människa som gör dig enbart ledsen?
Kanske inte så smart att nämna det här, men det finns en sån människa i mitt liv iallafall. Eller, nej, förrästen, denne gör mig enbart arg.
Människa som gör dig enbart glad?
Jag vet inte, finns nog ingen :P Liksom, jag har ju varit typ..osams någongång eller irriterar sig någongång på alla i min närhet..
Värsta känslan?
Nervositet.
Favorit tv-program?
Lost!
Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Lediga dagar är inte min favorit, men haha. Går upp runt 11-12, helt ensam i huset, äter en lång frukost framför TV:n / dagstidningen. Sen går man bara runt och lodar och går och lägger sig sen igen. Fast det blir jävligt tråkigt i längden, men såna dagar är så grymt bra när man känner sig stressad.
När grät du senast?
Det var jättelängesen jag verkligen bölade, att grina är för fjollor xD Haha, nej men det var nog i falun förut när jag fick tillbaka mitt SO-prov. HAHA, det var inte att mitt resultat var så dåligt som var enda anledningen :P
Är du vidskeplig?
Njaae.
Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Äh, det finns inget man kan ändra - det enda man kan påverka själv är framtiden och det får jag försöka göra så gott jag kan.
Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Absolut inte!
Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Jag vet inte riktigt.. Jo, förrästen! Pratat med en människa. Alltså, inte en människa, utan en människa. Fattar ni skillnaden?
Vart går din drömresa?
Någonstans i Afrika, Thailand eller Kina! Helt främmande, just därför jag vill åka dit.
Vem är ditt drömragg?
Min tå  
När blir man vuxen?
Det är individuellt :P
Vill du säga förlåt till någon?
Nej!
Vad tror du på?
Magkänslan! Haha, njaae. Men känslan i allmänhet tror jag på.
Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Ingen alls. Om jag blev tvingad under pistolhot skulle det vara den gamla versionen av Expedition: Robinson.
Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Både och, moahaha. Nejmen seriöst, helst lycklig såklart. Är man lycklig får man utstrålning och så blir man nästan snygg automatiskt. Annars finns det såklart plastikoperation, haha, nää. Jag vet inte, jag kan inte svara. Eller jag säger: Både och!
Vad är lycka?
Man vet bara vad lycka är när man är lycklig, kan ju vara massa olika..
Vilka personer beundrar du?
Evangeline Lilly är typ min största idol, annars vet jag inte riktigt, det är lite olika. Eller jo förrästen - lärarna på min skola för att dom orkar stå ut med alla jävla idioter till elever som finns :P 
Vem var din första kärlek?
Sebastian, på dagis.
Vem har makten i ditt liv?
Jag har makten i mitt liv, sen har ju morsan&pappa lite att säga till om eftersom att jag inte är myndig än. Men jag har makten!
Har du någon dold talang?
Jag döljer dom inte ;)
Har du mobbat någon?
Nej, det hoppas jag inte iallafall.
Vilket djur skulle du vilja vara?
En katt som bor i en familj som skämmer bort honom/henne!
Har du någon fobi?
Lite allmänt äcklad är jag av småkryp faktiskt. Och att bli ensam för länge
Vad är det pinsammaste du gjort ?
Inga kommentarer :'(
Har du snattat någon gång?
Nope.. jag är en ängel eller nåt.

Utvecklingssamtal

Jag var helt övertygad om att jag skulle på utvecklingssamtal klockan 12.30, så jag hade ställt klockan på 11 imorse så jag skulle hinna bra och så, och sen när klockan var ungefär tolv, och jag började göra mig iordning kom jag på att jag hade ju utvecklingssamtal 13.30! Gah, så nu har jag inget att göra :P

Nu fick man nyss reda på vad som sades på Malisas utvecklingssamtal..han har en poäng haha.

Well nu ska jag fortsätta..med ingenting, precis som jag gjorde innan.

(JAG HAR SÅN TRÄNINGSVÄRK I RYGGEN, AJ!)


Hemstudiedag..

Jag hade ställt klockan på 10 imorse, för att komma upp i någorlunda tid liksom.. och jag somnade runt 10 igårkväll så jag tänkte att det inte skulle bli några problem att komma upp då.. men icke då, jag vaknade runt åtta av att min syskon lät alldeles för mycket (jag är så känslig mot ljud när jag sover, jag vaknar av att någon spolar i toaletten typ) och då var jag inte jättepigg men samtidigt inte jättetrött, så jag tänkte att jag kunde sova nån timme till, och så somnade jag om - drömde helwacko dröm och sen ringde klockan mitt när jag och Viktor satt och diskuterade huruvida det är bra att lära sig spela gitarr på musikskolan eller ej (och dessutom satt vi i min gamla skola! helt sjukt, alltså..) 
Jag var hur trött som helst när klockan ringde alltså! Så jag somnade om till typ elva..suck..där gick min idé med att komma upp i tid bort.

Sen satte jag mig vid datorn - skrev lite på idrott-grejen där man ska planera en lektion. Tack gode gud att man inte behöver genomföra själva lektionen sedan. Jag och Malisa ska iallafall planera en innebandy-idrotts-lektion, det gick bra. Passade med tider och så också!

Sen vid fyra åkte jag till stallet, och till min stora glädje fick jag rida Simson. Och vi var bara fem personer som red i min grupp, det var skönt! Simson var lite stel och allmänt seg men han gick jättefint och det kändes ganska bra! Fast jag känner på mig att jag kommer ha en himla träningsvärk imorgon :P

Imorgon ska jag utvecklingssamtal 13.30, sen ska jag direkt till Malisa och följa med henne och klippa sig - jag vill också klippa mig, egentligen, men jag ska försöka spara ut mitt hår nu.. Sen ska jag in på netto och köpa lite grejor och sen ska vi vänta tills det blir träning osv, och då ska vi såklart träna.. Så det blir fullt upp imorgon! Ska försöka träna lite franska fraser , egentligen hade jag planerat att skriva mina dikter till svenskan - men det har jag redan gjort. De var inte så seriösa men ändå.

Såg precis på typ Veterinärerna, om en enögd tornerspel-häst. Fan vad hästar är fascinerande alltså! De litar så pass mycket på sin ryttare att de kan flyga fram i full galopp och bara se med ena ögat (= dom ser bara åt ena hållet, alltså bara det som händer på ena sidan om dom).

Såja, nu ska jag dra mig härifrån!

Skola igen..hurra!

Öh, tjaaa. Det var väl helt OK, eller ibland var det jättekul ibland var det seegt som kola. Hann med mycket iallafall, bland annat tillsägningar av stränga lärare (VADDÅ, att sitta på golvet tillhör min religion!) och tuggummi-i-halsen (Ska hon kräkas!?)

Well, i det stora hela var det kul att vara tillbaka igen men man har väl inte direkt något jätteroligt arbete att se fram emot. Ska försöka bli klar med franskan nu på hemstudiedagarna, det skulle vara skönt! Sen är det ju bara att lära sig fraserna..mindre skönt. Svenskan har jag ju bara två steg kvar, i princip, måste bara göra läsförståelse (fan, glömde låna hem boken) och skriva lite dikter sen är deeet färdigt. Dikterna ska jag försöka skriva på hemstudeidagarna.

Sen är det matten och engelskan kvar då..hmmm..hm.. Matte = blä, Engelska = hej jag vill inte redovisa steg när man ska typ diskutera poesi. (Jag är inte särskilt djup och känner mig ganska fånig när man ska diskutera såna där djupa dikter om..öh..livet)

Nu sitter jag och lyssnar igenom gamla AFI-låtar, de var ju bra förr..deras nya album är så dåligt att man vill gråta. Ja, de flesta bland blir ju tyvärr dåliga tillslut. Vilken besvikelse, menmen, tur att de han släppa en hel del innan de började med sin tråkiga musik :P

Ja, vi har ju typ jullov fortfarande eftersom vi är lediga (..) i fem dagar till efter idag. Egentligen har vi hemstudiedagar, och visst, jag ska plugga, men det gör jag om jag har tid och ork på ledig tid ändå :D Så det blir skönt att sova... fast jag har inte lika mycket skolångest som många andra har jag märkt, jag kliver upp på morgonen med ett leende på läpparna jag (nja, inte riktigt men inombords iaf).

POSTIV!

Och det här med gymnasievalen är igång också..jag vet inte vad jag ska välja. Förstahandsval blir nog Estet-Media. Men resten vet jag inte. Jag har ingen aning om vart jag vill gå, förutom ES-media.. ingen aning. 




Well, jag ska försöka plugga lite nu så har man det gjort!

Imorgon blir man ju ensam hemma, det lär bli musik på morsan & pappas CD-spelare på högsta volym :D För nu har jag ju fått två till skivor från CDON.com - Violent Femmes, Add it up och Pink Floyd, The very best of !

Robinson

Ojoj vilken lång dag det varit! Nu är jag trött som en gnu igen.

Väckarklockan ringe 06.30 (!!) och jag klev upp, jag och Amanda gick vid kvart i åtta... tja, barnen älskade oss efter ett tag, haha. Men det var kul!

"Hon har en stoooor bild på dig på sin dator!"
Hahahaa.

Sen har jag tränat också, det gick inget bra :D Som vanligt haha, bläuh. Imorgon startar skolan, ångesten är på nivå 0, hihi.


Sista dagen

idag är min sista jullovsdag imorgon ska jag och amanda jobba. woho, upp klockan halv sju för första gången på .. året, för att vara riktigt rolig öh nej, för första gången på jullovet iallafall.

somnade fyra halvfem imorse/inatt och klockan var ställd på elva. jag är trött som en gnu och ska sova så strax jag bara kan.

fast jag är förkyld FAAN.


NEJ!

Och så blir jag förkyld såhär lagom till att det är sista dagarna på jullovet. NEJ! Jag får inte. Jag tänker..äta C-vitamin och knarka nässpray. Min näsa är helt blockerad..äckligt eller ej.


Inatt satt jag och pluggade, gjorde klart tre steg i svenska! Eller..typ, måste göra läsförståelseuppgifterna men de kan jag inte göra för de är i skolan. Och somsagt, jullov nu så det går inte riktigt ihop. Och på sv 33 ska jag tydligen redovisa något arbete från 31-33 muntligt också, inte så farligt, men mycket enklare att bara lämna in och få godkänt :P Aja. Känns bra att ha typ..två steg kvar i svenskan för hela terminen ö.h.t. Ska försöka få lite engelska gjord innan lovet är slut också.
Lär inte ha så mycket annat för mig än att sitta inne och tillfriskna och då kan jag ju lika gärna plugga.

Jag måste köpa en ny väska och en ..munkjacka, heter det så? En sån iallafall.

Och en kamera vill jag ju ha också! Yes. Men jag ska spara pengar till en CD-anläggning nu eftersom min CD-spelare är så patetiskt dålig. Eller om jag önskar mig det i födelsedagspresent, men det är så långt kvar :( 26:e juni liksom!

Nej nu ska jag försöka bli lite frisk alltså.

Snart slut..

Japp, snart är jullovet slut, det har faktiskt gått förvånansvärt snabbt med tanke på att jag hade sån otrolig ångest inför det.. men lite ska hinnas med innan skolan börjar igen, jag ska ju jobba lite (JIHO! Kul, godis för..ögonen, lite pengar? Perfekt.) Vad hände med vår fotodag också? :P Haha, sällan det inte blir som man vill. Eller, det är ju egentligen bara att ta tag i det? Får snacka med Malisa idag på träningen.

Japp, idag börjar träningen..om en och en halvtimme ungefär. Skönt att träna igen, var förskräckligt längesedan jag gjorde det nu, känns mindre fräscht.

Inatt skulle vi kolla på Disneyfilmer hela natten vi kollade på 2 (två). Sen kollade vi på, öh, ja vad kollade vi på? Datorn. Jag läste ut en bok, den var sådär. Inte direkt nån tio-poängare men lättläst och skön var den.
 
Ja, sen gick vi runt lite och folk ville ha in oss nånstans (HAHA!) osminkade och i mjukiskläder..näää, vi skulle ju hem och kolla på Pocahontas ffs!

The Devil's Workday

Jag har precis varit ute och joggat med två tjocka elefanter och nej mitt nyårslöfte var inte att "bli smalare" "äta nyttigare" "träna mer". Innebandyn har uppehåll och dessutom sa jag konstiga saker till Zandra på nyår. Jag ska inte sluta, jag tycker fortfarande att det är roligt.


Och idag har det varit två små barn här, de var snälla tack gode gud. (Finns han?)

Dom hade fina namn, Chanelle och Trixie (stavning?) jag önskar min mamma och pappa hade döpt mig till något finare de funderade på Elena men valde Matilda. Vilda Matilda är inget fint namn.

Nackdel; De kom hit halv nio imorse jag fick ingen sömn men imorgon ska de åka till badhuset så jag kan somna om i alla fall.


Jag har inget att göra, jag ska lista musiken jag lyssnar på nu och anledningen till varför jag gillar dom okej ingen behöver läsa.


PINK FLOYD

Bästa bandet genom tiderna. Jag har skrivit en hel uppsats om varför jag tycker de är bra (okej uppsatsen handlade inte bara om det, historian bakom genren och bandet också okej jag fick MVG bytheway) och jag tänker inte göra det igen. Klockrena helt enkelt och det var ju inte för intet som de kom att bli ett jävligt känt band. Varierande och häftig musik helt enkelt!


VIOLENT FEMMES

Jag vet inte vad jag tycker är bra med dom. Han som sjunger har inte särskilt bra röst, även fast den är bra liksom. Det är ju olika hur man definierar "bra sång" också. Balla texter, lite mysko ibland men det gör det bara härligt. Inte för komplicerat men vill man att texterna ska vara komplicerade kan de bli det. Det är liksom lite vad man gör det till..


MODEST MOUSE

Här har jag inte tittat så mycket på texterna eftersom jag inte lyssnat på dem så länge, men fan vilken grym röst sångaren har! Härligt stuk på allt helt enkelt, blandat och varierat.


TOTALT JÄVLA MÖRKER

Jag minns att våran musiklärare sprang omkring i en T.J.M- tröja och jag hade hört talas om det bandet innan men aldrig lyssnat ordentligt, och så vart jag såklart nyfiken. Gick den olagliga vägen (som alltid, höhö) och hittade lite. "Fyfan vad usla!" tänkte jag först, men efter ett tag lärde jag mig att tycka smått om dem och efter att ha kombinerat det härliga tempot i låtarna med de genialiska (okej, jag har inte direkt så extrema åsikter som de har) texterna kunde jag inte annat än älska bandet. Fortfarande helt grymma men jag lyssnar inte lika mycket på dom längre, fast det kommer i och för sig i perioder, så snart lär jag vara tillbaka.


PEARL JAM

Började lyssna på dem av samma anledning som ovan, dock var det min SO, svenska och även basgruppslärare som lyssnade på detta band. Hade såklart hört dem innan men inte visat så stort intresse, men jag började lyssna mer på dem och sångaren har så jäkla skön röst och jag älskar live-versionen av Teenage Wasteland!


JOHNNY CASH

Har lyssnat på hans låtar av och till i perioder.. men efter att ha sett Walk the line tog jag upp intresset av hans musik igen. Hans texter är så..självklara på något sätt och han har ett helt eget sound. Det är ballt!


EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN
Kort och gott; Min kompis skrev en uppsats om Nick Cave och fick lite information av vår musiklärare och då kom detta band upp. Dessutom hittade jag en hemsida där någon eller några översätter deras låttexter (vilket är väldigt bra eftersom jag inte kan tyska!) och de gör..minst sagt.. annorlunda musik.


BRUCE SPRINGSTEEN

Okej, jag har inte lyssnat på Bruce Springsteen på ett bra tag nu, men han är så speciell och bra. Hans texter är så charmiga och genomarbetade och inte alls för komplicerade, och hans röst är också speciell. Jag gillar ju Bob Dylan också så jag antar att jag är lite för gubb-rock. Haha.


Det där var ungefär en bråkdel av det jag lyssnar på, men det är det som jag lyssnar mest aktivt på just nu i alla fall.


Nytt år!

Ja, nu är det alltså nytt år.

Inatt firade man det med partyparty, det var kul. Träffade människor, ohja.

TRE GITARRER OCH ETT KEYBOARD!

Idag ska jag äta upp allt som vart kvar från mina föräldrars nyårsfirande igår. MMm, nyttigt och gosigt. När börjar träningen? Zandra sa typ..nästa torsdag? Öh, jag minns inte. Får ta reda på det.
Ska väl försöka komma igång med joggingen för min kondition är sämst nu när jag inte tränat på typ..en månad nästan :O Iallafall 2-3 veckor, uschusch.

Imorgon kommer det massa småbarn hit, uschusch. Klockan HALV NIO, då får man icke sova. Jag får försöka linda in huvudet i papper eller något.


Den åttonde ska jag och Amanda jobba, ska bli kul : D




dilemma dilemma jag vill inte jag vet inte.

RSS 2.0