I'm heading straight for the clouds

Jag drömde underligt inatt.

Det var som en blandning av Guldkompassen och Sagan om Ringen. Det hela handlade egentligen om ett stort krig, jag var på den goda sidan såklart. Samtidigt var jag inte riktigt närvarande i kriget, utan jag var fångtagen av någon. Jag var någon slags älva/något som kan flyga iallafall, och jag skulle försöka flyga därifrån. Men det var massor av stora skynken i taket, som hindrade mig. Hade jag lyckats ta mig förbi ett, så återstod tio.


Tillsist hade jag iallafall tagit mig ut ur huset och alla skynken. Men jag var väldigt skadad, och kunde knappt flyga längre. Som tur var så fick jag hjälp av någon medecin-grunka och jag fick ett tuggummi som fick mig att bli frisk igen. Sen flög jag iväg.


Alltså det är konstigt att drömma att man flyger. Jag gör det lite då och då, och den där känslan är inte lik någon annan känsla. Jag är inte religiös eller något men när jag drömmer att jag kan flyga och känner den där känslan så starkt så överväger jag om man faktiskt inte hade ett liv innan det här. Som fågel eller nåt.

-

Sista dagen på lovet idag, och jag har verkligen inga planer och så ska det förbli. VILA VILA VILA ska jag göra.


Morsan ska växla in pengar till Italien nu. Hade bara 500 kronor i kontanter, resten är på kortet. Aja, skitsamma. Ju mindre pengar jag spenderar desto bättre. Får hoppas att jag inte hittar några fina kläder där då! Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0