The Devil's Workday

Jag har precis varit ute och joggat med två tjocka elefanter och nej mitt nyårslöfte var inte att "bli smalare" "äta nyttigare" "träna mer". Innebandyn har uppehåll och dessutom sa jag konstiga saker till Zandra på nyår. Jag ska inte sluta, jag tycker fortfarande att det är roligt.


Och idag har det varit två små barn här, de var snälla tack gode gud. (Finns han?)

Dom hade fina namn, Chanelle och Trixie (stavning?) jag önskar min mamma och pappa hade döpt mig till något finare de funderade på Elena men valde Matilda. Vilda Matilda är inget fint namn.

Nackdel; De kom hit halv nio imorse jag fick ingen sömn men imorgon ska de åka till badhuset så jag kan somna om i alla fall.


Jag har inget att göra, jag ska lista musiken jag lyssnar på nu och anledningen till varför jag gillar dom okej ingen behöver läsa.


PINK FLOYD

Bästa bandet genom tiderna. Jag har skrivit en hel uppsats om varför jag tycker de är bra (okej uppsatsen handlade inte bara om det, historian bakom genren och bandet också okej jag fick MVG bytheway) och jag tänker inte göra det igen. Klockrena helt enkelt och det var ju inte för intet som de kom att bli ett jävligt känt band. Varierande och häftig musik helt enkelt!


VIOLENT FEMMES

Jag vet inte vad jag tycker är bra med dom. Han som sjunger har inte särskilt bra röst, även fast den är bra liksom. Det är ju olika hur man definierar "bra sång" också. Balla texter, lite mysko ibland men det gör det bara härligt. Inte för komplicerat men vill man att texterna ska vara komplicerade kan de bli det. Det är liksom lite vad man gör det till..


MODEST MOUSE

Här har jag inte tittat så mycket på texterna eftersom jag inte lyssnat på dem så länge, men fan vilken grym röst sångaren har! Härligt stuk på allt helt enkelt, blandat och varierat.


TOTALT JÄVLA MÖRKER

Jag minns att våran musiklärare sprang omkring i en T.J.M- tröja och jag hade hört talas om det bandet innan men aldrig lyssnat ordentligt, och så vart jag såklart nyfiken. Gick den olagliga vägen (som alltid, höhö) och hittade lite. "Fyfan vad usla!" tänkte jag först, men efter ett tag lärde jag mig att tycka smått om dem och efter att ha kombinerat det härliga tempot i låtarna med de genialiska (okej, jag har inte direkt så extrema åsikter som de har) texterna kunde jag inte annat än älska bandet. Fortfarande helt grymma men jag lyssnar inte lika mycket på dom längre, fast det kommer i och för sig i perioder, så snart lär jag vara tillbaka.


PEARL JAM

Började lyssna på dem av samma anledning som ovan, dock var det min SO, svenska och även basgruppslärare som lyssnade på detta band. Hade såklart hört dem innan men inte visat så stort intresse, men jag började lyssna mer på dem och sångaren har så jäkla skön röst och jag älskar live-versionen av Teenage Wasteland!


JOHNNY CASH

Har lyssnat på hans låtar av och till i perioder.. men efter att ha sett Walk the line tog jag upp intresset av hans musik igen. Hans texter är så..självklara på något sätt och han har ett helt eget sound. Det är ballt!


EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN
Kort och gott; Min kompis skrev en uppsats om Nick Cave och fick lite information av vår musiklärare och då kom detta band upp. Dessutom hittade jag en hemsida där någon eller några översätter deras låttexter (vilket är väldigt bra eftersom jag inte kan tyska!) och de gör..minst sagt.. annorlunda musik.


BRUCE SPRINGSTEEN

Okej, jag har inte lyssnat på Bruce Springsteen på ett bra tag nu, men han är så speciell och bra. Hans texter är så charmiga och genomarbetade och inte alls för komplicerade, och hans röst är också speciell. Jag gillar ju Bob Dylan också så jag antar att jag är lite för gubb-rock. Haha.


Det där var ungefär en bråkdel av det jag lyssnar på, men det är det som jag lyssnar mest aktivt på just nu i alla fall.


Kommentarer
Postat av: jag

du glömde nirvana.

2007-01-03 @ 13:15:24
Postat av: Matilda

Somsagt var det där bara listan på de jag lyssnar på mest just nu, och jag lyssnar inte på Nirvana särskilt mycket just nu.

2007-01-04 @ 14:53:36
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0