Skola igen..hurra!

Öh, tjaaa. Det var väl helt OK, eller ibland var det jättekul ibland var det seegt som kola. Hann med mycket iallafall, bland annat tillsägningar av stränga lärare (VADDÅ, att sitta på golvet tillhör min religion!) och tuggummi-i-halsen (Ska hon kräkas!?)

Well, i det stora hela var det kul att vara tillbaka igen men man har väl inte direkt något jätteroligt arbete att se fram emot. Ska försöka bli klar med franskan nu på hemstudiedagarna, det skulle vara skönt! Sen är det ju bara att lära sig fraserna..mindre skönt. Svenskan har jag ju bara två steg kvar, i princip, måste bara göra läsförståelse (fan, glömde låna hem boken) och skriva lite dikter sen är deeet färdigt. Dikterna ska jag försöka skriva på hemstudeidagarna.

Sen är det matten och engelskan kvar då..hmmm..hm.. Matte = blä, Engelska = hej jag vill inte redovisa steg när man ska typ diskutera poesi. (Jag är inte särskilt djup och känner mig ganska fånig när man ska diskutera såna där djupa dikter om..öh..livet)

Nu sitter jag och lyssnar igenom gamla AFI-låtar, de var ju bra förr..deras nya album är så dåligt att man vill gråta. Ja, de flesta bland blir ju tyvärr dåliga tillslut. Vilken besvikelse, menmen, tur att de han släppa en hel del innan de började med sin tråkiga musik :P

Ja, vi har ju typ jullov fortfarande eftersom vi är lediga (..) i fem dagar till efter idag. Egentligen har vi hemstudiedagar, och visst, jag ska plugga, men det gör jag om jag har tid och ork på ledig tid ändå :D Så det blir skönt att sova... fast jag har inte lika mycket skolångest som många andra har jag märkt, jag kliver upp på morgonen med ett leende på läpparna jag (nja, inte riktigt men inombords iaf).

POSTIV!

Och det här med gymnasievalen är igång också..jag vet inte vad jag ska välja. Förstahandsval blir nog Estet-Media. Men resten vet jag inte. Jag har ingen aning om vart jag vill gå, förutom ES-media.. ingen aning. 




Well, jag ska försöka plugga lite nu så har man det gjort!

Imorgon blir man ju ensam hemma, det lär bli musik på morsan & pappas CD-spelare på högsta volym :D För nu har jag ju fått två till skivor från CDON.com - Violent Femmes, Add it up och Pink Floyd, The very best of !

Kommentarer
Postat av: Ida

Att hitta andrahandsval SUGER :P

2007-01-10 @ 16:20:40
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Matilda

Jaaa!

2007-01-10 @ 19:19:06
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0