Nattliga filosofier

Jag vet att jag skrev att jag snart skulle sova, men jag förvånar inte mig själv iallafall med att jag fortfarande är vaken och diskuterar med Elin huruvida vi ska få någon mat i oss på lördag, vi hade planer på att plinga på hos Per och överraska honom och rensa hans kylskåp, men njaa, den idén åkte i papperskorgen ganska snabbt. 80-tals rock är verkligen mysigt! Perfekt såhär runt ettsnåret på natten.

Idag med Amanda fick jag verkligen bevis på min brist på social kontakt, jag skulle berätta om vad jag drömde för henne och ungefär såhär lät det;

"Vad var det nu? Just det, så..och så..justdet! Jaa, och så badade några i ett badhus..och dreads, eller hur var det nu!? Jajustdet. Ja, så var det ungefär."

Jag förklarade för mig själv i min hjärna hur det var, men vad förstod Amanda av det jag sa?

I ett diskussionsforum diskuterade de huruvida Lars Winnerbäck var f.d. nazist eller inte, kanske inte mitt favoritämne att diskutera, så jag kollade mest. Då var det någon som nämnde de gamla vanliga orden "Det är lika illa att vara nazist som vänsterextremist, det är precis samma sak."
Jag blir så arg att folk ens kan jämföra sånt! Nazisterna jobbar för att utrota vissa människor, medans vänsterextremister jobbar för att "utrota" nazismen. Att säga att vänsterextremister är lika "dåliga" som nazister är bara så..jag vet inte vilket ord som passar. Opassande! Visst, våld kanske inte är bästa sättet att lösa något på, ta till exempel AFA. De kanske inte alltid har de bästa ideérna om hur de ska lösa problemet med den växande rasismen och nazismen i Sverige, men jag tycker absolut att AFA är en mycket bättre "grupp" än nazisterna!
Dessutom blir jag grymt irriterad på media som framställer AFA som ett gäng blodtörstiga huliganer som håller organiserade möten där de planerar i detalj hur de ska skada alla nazister osv.. AFA är ingenting organiserat! Sverige borde vara glada för att det finns folk som vill utrota nazismen, kanske inte på det bästa sättet, men de gör iallafall något!? Det här landet låter fan nazisterna marschera och sprida sina åsikter, och poliserna skyddar rasisterna/nazisterna från antirasisterna, när det egentligen borde vara tvärtom?

Jag känner att det här blogginlägget var väldigt osammanhängande och jag vet inte riktigt om mina åsikter kom fram på det sättet de skulle. Jag behöver sömn eller koffein, jag får skylla på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0