Kul grej

En lista igen :P Den här tog riktigt lång tid att sammanställa och jag fick fundera riktigt länge ibland.. Och vissa svar är lite konstiga, men jag vet inte riktigt, hjärna och hjärta samarbetar inte riktigt när det gäller musik för mig, haha. Well samtliga låtar är bra iallafall så ni som har brist på musik, det är bara att välja och vraka ;)

Name a song that makes you feel...
excited: I'm so excited - Le tigre
sad: Silence is sexy - Einstürzende Neubauten
happy: Blister in the sun - Violent Femmes
angry: Inte död än - TJM
hyper: The Party's crashing us - Of Montreal
loved: Please do not go - Violent Femmes
silly: Smiley faces - Gnarls Barkley
dirty: Rebel Girl - Bikini Kill
motivated: Deceptacon - Le tigre
high: Shine on you crazy diamonds - Pink Floyd
mellow: Bohemian Rhapsody - Queen
chilled out: come away with me - norah jones
melancholic: Creep - Cake
grateful:  Country Death Song - Violent Femmes

Name a song that reminds you of...
summer: Imagine (Lennon cover) - A perfect circle
autumn: Inte död än - TJM 
winter: Fish On - Primus
spring: ?
the future: ?
your childhood: S.O.S - Dr. bombay
your life: Pata Pata - Miriam Makeba Jag förstår inte ens vad hon sjunger, men jag har lyssnat på den låten hela livet..
friends: Yesterday - The Beatles
death: Dig up her bones - Misfits

Name a song that...
makes you think: Bang! Bang! - Le Tigre
makes you wanna dance: I'm so excited - Le tigre
makes you laugh: Wonderwall (Oasis cover) - Violent Femmes
makes you miss someone special: Kiss Off - Violent Femmes
reminds you of yourself: I swear it (I can change) - Violent Femmes
gives you chills: Hallelujah (Cohen cover) - Rufus Wainwright


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0