Åldersskillnader i förhållanden

Ett hett (hahah!) ämne som diskuteras nu är åldersskillnader i förhållanden, och jag har argumenterat och argumenterat, och en snubbe sammanfattade mina tankar , and the sum of the kardemum is;

"Ålder lika med poänglöst. Kärlek är villkorlöst så länge det är ömsesidigt, inse fakta." / Tvattkorg @ bdb.

Och så hör man "Var går gränsen för pedofili?"

Men pedofili är ju när en äldre utnyttjar någon som är yngre, och är båda kära i ett förhållande så är det ju ingen som blir utnyttjat - likamed ingen pedofili. Om en 15-åring blir kär i en 40-åring så fine ifall det funkar för båda. Det är nog inte särskilt stor chans att det skulle hända, men skulle det hända så vad är felet med det? Det är så löjligt att försöka..hindra kärlek liksom.

Visst kan ämnets diskuteras vidare, och nån sa också:

"så om typ.. en 14åring är tillsammans med en 28åring så anser du att det är okej?


jag är både för och emot. men liksom, äldre har så jävla mycket mer erfarenhet av livet, så det kan ju bli svårt att få det och funka om det är för "stor" åldersskillnad."


Sant. Äldre har mer livserfarenheter och är oftast mognare, men det gäller ju inte alla. Jag vet endel som har mer livserfarenhet än många kommer hinna få innan de dör, och jag vet många.. runt 30 som är väldigt..omogna. Haha. Men somsagt, det kan diskuteras och andras åsikter är skitkul att höra.

Kommentarer
Postat av: Elin

tvattkorg är så snygg

2007-02-27 @ 21:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0