1a december

Åh, underbart med december! Flera meter snö och levande ljus och bjällerklang så långt ögon och öron kan nå.

Nja. När jag gick hem från stan genom vattenparken ville jag helst av allt hoppa ner i vattnet och dränka mig. Men stod emot det eftersom jag antagligen skulle frysa ännu mer de få sekundrarna jag överlevde liksom. Det regnade iallafall skitmycket, blåste skitmycket och var allmänt skitväder.

Men det är iallafall december, helg och lördag. Och imorgon ska jag till Stockholm. Jag har jättebra skivor, jag har godis och jag har mat på bordet.

OCH min röda skönhet kostade bara 3995! Fyfan, det var den gladaste nyhet jag fått på länge! Nu ska jag spara spara spara spara!

Bokade även klipptid så på tisdag så åker allt hår av, MOAHAHA! Har dock inte bestämt exakt hur frisyren blir men av  ska det iallafall. skönt skönt skönt. Och att mammsen betalar är ännu skönare. Slipper bli ruinerad på kuppen, liksom!

Ja, som ni förstått så var jag iallafall nere på det vi bybor kallar stan här i enköping. Köpte dock inget där. Det enda som inhandlades på stan var väl egentligen en lång lina som Amanda ska ha till sin lilla doggy. Sen fastnade vi på JamShop, provspelade min röda skönhet och sen jammade jag och Amanda med akutstiska gitarrer. Oh, jag vill ha en akustisk också! Stålsträngad, mm-hmm! Isabelle jobbade där så vi följde med henne hem sen ett tag (för det var ju långt..) och tittade på hennes kattungar. Fasen vad söta de är!
Sen satt vi inne hos Isabelle och affärerna hann stänga, hm, lite tråkigt. Men vi gick till coop och shoppade loss ändå. Jag är verkligen fattiga_tjejen, ändå kunde jag inte låta bli att köpa lite lördagsgodis. Aja, 16 kronor är faktiskt inte så mycket!

Nu har jag köpt två julklappar! Bara typ tre kvar. Det känns skönt! Och ingen panik, jag får ju faktiskt ett barnbidrag till innan julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0