Första advent

Traditionell som våran familj är hade vi givetvis en adventsljusstake och ett ljus att tända idag. Synd att det inte är snö. Visst, det är kallt och jävligt men fint att se på och mysigt. Snön kan ju vara här över jul och nyår men sen får den gärna försvinna. Julafton = snöigt, men annars spelar det inte någon roll. Vill bara hålla på traditionerna.

Idag skulle jag plugga som jag nämnde igår. Har jag hållt det löftet? Nja. Jag har ritat till bilden iallafall. Det är så jäkla svårt! Men jag ritade av min käre mor och fick sedan lite konstruktiv kritik. Ska rita över på sånt därnt papper som är lite tjockare i skolan imorgon. Kommer säkert bli asfult bara för att jag lyckades någorlunda på skisspappret. ;) Menmen.

Matten pallar jag inte. Måste få hjälp av Josefine men hon är upptagen, eftersom att Hampus är här. Tror inte direkt hon vill sitta och räkna ekvationer med mig när han är här, när dom inte ses så ofta (eftersom han bor typ 20 mil härifrån).

Imorgon ska franska redovisas! Skönt! Sen får vi hoppas att jag mår bättre så jag kan träna också..annars får jag väl titta på iallafall. Pappa åkte till Intersport och fick nya innebandyglasögon också eftersom dom jag hade innan gick sönder när jag skulle spela match :S Vilken tur i oturen att Jojjo fick stå i mål den matchen då, så jag kunde låna hennes glasögon!



Tro det eller ej, men jag längtar faktiskt lite till julafton. Det är ju mysigt och så! Och sen den materiella lyckan är ju inte helt fel heller, haha. Fast jag tror jag vet vad jag kommer få redan, eftersom mamma råkade visa lite grejer som kanske inte är så smart att visa, hehe. Hoppas på att jag får det jag misstänker också :P Det skulle vara ballt.

Nej nu ska jag snora vidare (HAHA) Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0