showbiz & hullabaloo

image286muse: har lyssnat igenom både showbiz och hullabaloo, är faktiskt på andra varvet av showbiz nu. det är en ganska kort skiva. kort och jävligt bra, jag tycker att deras äldre material är så tilltalande eftersom det är så experimentellt. visst är black holes and revelations också experimentell, men den är lite plattare än speciellt showbiz och origin of symmetry, och även absolution.
"falling away" är lite countryblues-inspirerad vilket bevisar hur mångsidiga de kan vara utan att tappa sitt speciela sound. "muscle museum" var redan innan en favorit. men även "sober", "sunburn", "unintended" och "escape" har vuxit på mig den senaste timmen. fan, det är svårt att välja ut favoriter, det går inte. allt är så otroligt jävla bra.

disc1 i hullabaloo kan jag inte riktigt uttala mig om eftersom allt var så nytt att jag inte riktigt tagit till mig det än, går liksom inte genom en lyssning. men det var bra, jag vet bara inte hur bra än.

disc2 var iallafall otroligt jävla fantastiskt skitbra. en livespelning från paris, straight through. otroligt underbart. jag förstår verkligen varför jag fick upp intresset för muse när jag såg dem live. tack, amanda.

Kommentarer
Postat av: sanna

Nice =)

2008-01-09 @ 18:58:14
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: becca

låter bra :)

2008-01-09 @ 19:27:09
URL: http://photonbywe.blogg.se
Postat av: Karin

Bounce var sååå jävla grymma:)

2008-01-09 @ 20:59:28
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0