WHY, OH WHY?

Lyckans glada dagar kom emot mig, mitt nedladdningsprogram valde att för en gångs skull samarbeta! Jag dansade glädjedans i mitt rum och väckte alla grannar. Och ja. Ett jävla skitet litet pissalbum hann jag få hem innan det valde att lägga ner.
VAD FAN ÄR DET FÖR FEL? Jävla skitinternet. Jag ska fan flytta in i en grotta. Med en fotogenlampa.
Nån datakunnig som har lust att hjälpa? www.matildakaningetomdatorer.se

puss

born to run

DIN OMGIVNING
1. Hur många är det i din klass? 14, hehe. nej jag går inte sär eller IV.
2. Känner du några som röker? ja jävla idioter. <3
3. Hur många är ni i eran familj? familjen en för alla alla för en! ganska många men jag har liten släkt.
4. Har ni några husdjur? simba the cat men han är snarare som ett barn för mig.
5. Känner du någon som knarkar? jag skulle kunna säga ja. jag säger ja. fast med tanke på hur mycket jag måste droga ner mig när jag ska sova pga att min kropp inte duger till annat än att ha ont i, så visst.

OM DINA VÄNNER
1. Har du någon riktig vän? ja absolut.
2. Hur många vänner har du? typ tre som man har riktigt bra kontakt med, sen är det väl några fler som man umgås med lite då och då eller så.
3. Vilket kön är oftast snällast? homosexuella killar är oftast väldigt trevliga.
4. Hur ser dina bästa vänner ut? blatte och anno och blondie.
5. Vem är din bästa vän utav de andra könet? per :) eller tjalle och palle rå. <3

OM MUSIK
1. Vad är musik? orka. klangmässiga toner som spelas i en symfoni av toner som klingar harmoniskt mot dynamiken. öhm. musik är musik.
2. Vad lyssnar du på? ibland musik.
3. Vad är dålig musik? majoriteten.
4. Har du något favorit band? nej. byter ständigt.

TRAGISKT
1. Känner du dig värdelös? inte så ofta faktiskt. orka.
3. Röker du? nope
4. Har du någon gång försökt begå självmord? för det vore ju verkligen något att skryta om isåfall!
5. Känner du någon som begått självmord? för det vore ju verkligen något att skryta om isåfall!
6. Känner du någon som tänkt begå självmord? för det vore ju verkligen något att skryta om isåfall!
7. Har du någon gång gråtit dig själv till sömns? ja
8. Har du någon gång provat droger? nej
9. Har du någon gång prövat alkohol? som om man prövar alkohol som man prövar kläder..
10. Är det någon som du brukar ha "djupa samtal" med? nej, faktiskt inte en enda. orka. mycket bättre terapi att stänga in sig på sitt rum och köra med musik-och-ät-så-mycket-fett-och-socker-du-orkar-metoden.
11. Är det någon som har sålt alkohol till dig? hmmm nej.

OM KÄRLEK
1. Är du kär? nej
2. Vad tycker du om kärlek? vet inte
3. Har du någon gång varit olyckligt kär? haha
4. Vad är de längsta du har varit kär i någon? haha
5. Är du homosexuell? nej
6. Tänker du gifta dig när du blir stor? måste kanske hitta nån att gifta mig med först..
7. Bor dina föräldrar ihop? aarå.
8. Tror du på kärleken? öhm. dumma frågor har inga svar. eller nåt


Friday I'm inlove

Jag tror jag har haft den där rubriken tusen gånger. Samma med "I don't care if Monday's blue". Jag har alldeles för lite fantasi för att hitta på en rubrik som kan sammanfatta allt jag hade tänkt skriva om.

Hursomhelst, matte. Jobbade klart alla talen vi skulle så slipper jobba hemma och så. Känner mig smart när matten bara flyter på.. visst, det ÄR lätt, men ändå! Vi har typ bråk nu, haha, pinsamt enkelt iallafall men känns ju bra att upprepa så det sitter iallafall.
Sen hade vi svenska, renskrev min vackra novell/uppsats, handlade om små troll som sprang omkring i skogen. HEHE undra vart den inspirationen kom ifrån. 9z <3 Råkade ju skriva under med "Matilda Lindén 9z" men bara på kladden så som tur var så hann jag ändra till ES1ME. Dock lämnde vi ju in kladden igår så ifall hon läste igenom dom så lär hon ha undrat vilken klass 9z var??
Ljudmedia också, dock bara massa prat. Roligare med lite praktiska saker, som att tjuta och lyssna på tongeneratorn och sånt.
Sen åkte vi med Jessica ut till stallet, körde Pysen. Dock väldigt lugnt! Och sen väntade vi på Jessicas häst som kom så småningom, var riktigt roligt att se :) Sicken snygging var det också!
Sen sprang vi till invalida Centio och longerade, gick lite sådär!

Och nu har jag precis fixat klart käket så MMM äntligen. Hungrig som en varg!!

Bruuuuuucan och köld

Får se om man lyckas norpa några biljetter till springsteen and the e street band som kommer till sverige den 10:e december. Fasen vad jag kommer vara fattig sedan, men det gör inget.

Dagen har varit grymt värdelös.
Ja.

Var precis ute en sväng, jag höll på att frysa arslet av mig. Helvete.
Jag blir alldeles matt när jag tänker på hur livet suger så jävla mycket för endel. Jag känner mig hjälplös och vill göra något åt det.

Om man gnäller mycket på bloggen blir man inte lika gnällig IRL, typ. Så nu ska jag fan börja gnälla järnet här på bloggen.
Just nu har jag inte så mycket att gnälla om men jag ska nog kunna hitta på något åtminstone varje dag.

Container och kunis

Skolan idag var inte så givande.. vi fick iallafall våra inloggningar så nu kan vi använda datorerna. Sen fick vi gå till en fotoutställning och fota foton (?) Fråga inte.. inte så givande dock men vi fick använda en kul kamera med lite cp-fokus.
Sen hoppade vi medianer upp på en container och käkade godis, lyssnade på musik (ehehe) och hade allmänt roligt åt varandra.
Sen hade vi rektorsnack och jesper sa att lektionen efter var inställd, men det var den inte, men den blev inställd ändå. HMM. Då hade vi ca två timmar att döda innan bussen gick. Malisa kom med den balla idén att "Vi kan gå till kunis och hälsa på Perran!!" Sagt och gjort, det var kul. Gick lite för snabbt bara, vi hann ju bara gnälla på Perran och Virre. Inte på Karin! näärå men vi kan ju faktiskt prata om andra saker än gnäll.
Sexorna var gulliga och vi svor för dem att det är otrooooligt viktigt att använda loggboken och lyssna på Per! Sexorna tog våra ord på allvar och skrev så pennorna glödde i loggböckerna. Najs vilket inflytande!!
Nästa gång ska jag nog bringa en kamera och så ska vi ha lite mer tid att snaaaacka. Tycker jag. Nuba: tja, gnäll, hejdå.. Jag vill gå på kunis istället.

ööhm. Sen skulle vi ta skolbussen HAHAHA det gick bra. >< Nope, det blev hederliga gamla 804:an. Idag var vi snabba, han både köra och rida. Centio skulle bli en underbar dressyrhäst med tanke på hans vackra piruetter. Och han skulle bli en underbar rodeo häst med tanke på hans ehm "pigga uppsyn" i galoppen. Tur att man har lite balans och reaktionsförmåga så man inte flyger överallt när bockningarna tar överstyr. Stackarn har ju inte fått komma ut på länge.

Nu ska jag kolla på Top model och så. Imorgon har vi typ dubbel-EOS och sen nån lektion.


back to school

Vi sitter och väntar på lunch, vi har tittat på foton. Ganska fint.

Efter lunchen har vi foto och sen har vi grafisk kommunikation. Seen får vi äntligen sluta och sen bussen ut till stallet and so on.

Jag är lite hungrig.

Decibel och Hertz

Ljudmedian kommer nog bli roligast.
Har ju iofs inte provat på foto och data och sånt ordentligt, men ja, jag gillar ljud och det är spännande med alla mixerbord and so on.
Läraren är bra också, han heter ironiskt nog Per men kallas Zeke.

Bland de "vanliga" ämnena måste jag faktiskt säga det som jag trodde att jag aldrig skulle kunna säga; Matten är roligast.
Svenskan har vi inte jobbat ordentligt med och engelskan är..för att uttrycka det lite vackert och inte trycka ner nån; vi gör ungefär samma saker som vi gjorde i sjuan. Samhällskunskapen verkar..flummig. Har ju dock bara haft en enda lektion, så, tja..

Det enda som är så jävla grymt otroligt värdelöst är alla hålor. Man sitter och..bara sitter. Som tur är har vi ju Malisas kortlek..annars skulle vi väl krevera.

Blubb, sen när jag kom hem idag åkte jag iväg på gitarr, det gick bra, sen kom jag hem och jag har precis kollat på Top Model och tränat. Drabbades alldeles nyss av världens jävla magont men det gick över som tur var. ööhm, nu kommer jag inte på något mer intressant att skriva. För min magont är very intressant.

incidenter @ coop

Jag och Amanda lär vara mästare på att helt enkelt klanta oss.
När vi stod vid godishyllorna på coop trodde jag att vi var helt ensamma inne på den avdelning, och när man är ensamma kan man ju vara hur barnsliga och löjliga som helst. Jag skriker (eller iallafall säger väldigt högt) att "jag har magkniiiiiiiiiip!" och vänder mig i nästa sekund om. Där står då en man ~40 och tittar lite konstigt på mig, och jag krockar ju nästan med honom eftersom han tydligen stod och plockade godis precis bredvid mig. Jag utbrister "OJ!" och springer därifrån.

Jag har precis betalat och får reda på av kassörskan att man måste köpa frimärken i en annan kassa. Jag som bara vill ha allt gjort blir lite otålig mest på skoj. Så jag knuffar fram Amanda och säger lite lagom kaxigt att "gå lite fortare!" problemet var att framför Amanda så var det en två meter lång kvinna (på bredden då) som blockerar vägen. Hon hörde antagligen vad jag sa, fast det sa jag ju till Amanda men antagligen tog hon åt sig. wops, sårade lite känslor.

Påväg hem möter vi en cyklist, jag blir lite osäker på vilket håll jag ska gå, men flyttar mig tillsist åt sidan men Amanda står kvar. Cyklisten vinglar till lite och vet inte riktigt vad den ska ta vägen och kör istället rakt ut åt helsike. Nja, inte riktigt, den klarade sig men liiite vingligt blev det faktiskt.

Förrästen såg jag en väldigt fin kille som stod vid återvinningscontainernarna? ööh, hur säger man container i plural? containrar antagligen.

och här är en annan väldigt fin kille.
image150

Viggo Mortensen som jag hade en seriously crush i i typ..femman, sexan? HAHA AMANDA KOMMER DU IHÅG. Vi var fan värre än olyckliga tonåringar.
Hursomhelst, väldigt fint utseende har mannen. Och fina händer som man ser på den här bilden. och han ser ju lite snäll ut också.

i want to break the spell

Ganska lam dag i skolan.
Hoppades på idrott, men vi snackade ju bara och gick runt och glodde på idrottshuset typ. Fick ju sluta en halvtimme tidigare iallafall! Åkte hem och åt mjölk och flingor (mmmm <3) och sen lite glass.

Gick till coop med Amanda och hämtade ut biljetterna. Firade genom att köpa lite godis på extrapris. Otroligt billigt måste jag säga. Men jag måste sluta upp med att äta godis och glass precis hela tiden. Kommer sluta med att jag rullar fram.. Är ju ingen mening med att träna aktivt om man ändå bara sitter och tjockar sig varje dag.
Nä imorgon blir det morötter istället!

I helgen är det 10-årskalas på min förrförra skola, det ska bli ruuuuligt!

Och förrästen...nej, lägg av va!


AIK - Malmö FF

Sådääär, då var man hemma igen.

Matchen var bra, spännande. AIK var dock ganska överlägsna och redan efter någon minut in i första halvlek bröt dom nollnollan. Sen rullade målen in helt enkelt.
AIK:s målvakt var jävligt duktig också
och jag blev otroligt sugen på att spela fotboll igen.

Hursomhelst.. imorgon är det upp runt 7-7.30..oh hallelujah. Lär ju somna gott som en gris ikväll ialafall med tanke på att jag har varit igång hela dagen sen klockan 8 imorse.

Mina skills för svenska, som ett ämne och som ett språk, har verkligen försvunnit. Jag vet redan nu att jag hade massor av fel på stavningstestet vi hade förrförra svenskan, och jag tror inte jag skulle kunna skriva en novell ens om jag brann av längtan att få göra det.. Sommarlov är inte bra för knoppen.


longering @ the stubbåker

Idag blev det longering på stubbåkern. Det gick sådär, i ena varvet verkade han inte fatta nånting men andra så gick det bra. Han var svullen på ena ögat :/ ser ganska eländig ut..hmmhm.

Kom hursomhelst hem precis, eller jag har duschat och så.
Snart bär det av mot Råsunda.
kommer väl hem ikväll nångång runt 8-9.

Kameran har åkt på en liten tripp för att se lite av världen, så det blir inga kort på ett tag..


early mååårniin

Jag vaknade klockan 8 (åtta) imorse.

det är lite sjukt.

Ska väl ut till stallet snart antar jag. Måste kanske ha tag på Malisa och säga att jag bara hinner med Centio osv idag. Men för det första är hon nog inte vaken än, och för det andra så funkar inte hennes internet och för det tredje så vågar jag inte ringa, är ju ganska stor chans att jag väcker henne/någon.
Vad skaa jag taaa mig tiiiiiiiill?
Måste dra snart, måste ju åka till fotbollen innan två så.


livet är ett äventyr

idag har det inte hänt särskilt mycket.

jag har gått runt och tyckt synd om mig själv som har lite ont precis överallt. jag har ju fixat mitt databord, jag har lagat mat. blev oxfilé med kokad potatis och vitlökssås. oxfilén blev lite föör blodig men vafan. blodig biff åt männen

imorgon ska jag hinna med både centio och fotbollen. men det går. såklart.

en händig man (kvinna)

Jag har precis monterat ihop mitt databord.
det tog ett tag och det gick bara käpprätt åt helvete en enda gång. men nu står det iallafall.
får se hur länge det gör det..
kan ju koppla in högtalarna och sånt till datorn nu, lite jobbigt när datorn står på golvet eller så.
sätta ihop ett bord är faktiskt någonting jag lyckas göra trots mitt knä. eller snarare knäveck, tror att jag har sträckt mig eller så men det känns iallafall inte bra. ont i huvudet och i magen också. jag tror jag gått och blivit hypokondriker.

MUSE 21:a oktober

Nu var det bokat och klart Muse den 21:a oktober.
Njaaa. Kommer få fäktas bland massa "alternativa" små barn med karvade armar. Men okej, inga fördomar här..

Jag gillar ju faktiskt dom. Lite.
Endel gammalt.
Gammalt och gammalt, "äldre".

Och jag får fortfarande rysningar av "time is running out".
Svider dock lite i plånboken men vafan.
Hellre en upplevelse än ett par nya jeans! Så är det.
image149



kanske ska berätta lite om skolan.
helt okej faktiskt.

idag var på ljudmedian var det precis som på ett AA-möte. vi satt i en ring. man fick säga "hej, jag heter matilda" osv och berätta lite om sig själv.
Zeke är helt inne på det här med att man måste gilla någon genre mer än annat. han medger att han blir irriterad när man säger att man lyssnar på "lite av allt".
Men vad ska jag säga då? mitt favoritband har inte ens en självklar genre!
Jag lyssnar på allt från pavarotti till billie holiday. jag kan inte bestäma mig för att hmm crust är min favorit. näe. går inte.
hursomhelst. vi har fem elin i klassen. öhm. tre stycken med bruna converse. jag är en av dem, jag tror inte jag kommer använda dom skorna i skolan :>
hm ja, vi har folk som lyssnar på kent, green day och millencolin. piercingar och hårfärg/spray är också väldigt populärt. folk är trevliga iallafall.


hot in the city

så ironiskt att det har varit skitväder hela sommaren och när det är dags för skolstart så blir det tropisk värme i lilla enköping. växthuseffekt på skolan också, värre än kunskap. estetbyggnaden är ju lite svalare som tur är.

sitter hur som helst ute och avnjuter den sensommarvärmen. två lektioner på hela dagen.. hmm. först eos och vi fick gå ner på stan och hitta fina vs. fula byggnader eller saker. vi pallade äpplen i wallinska trädgården och kom överrens om att den gamla telefonkiosken på torget är rikigt fin den.
sen svenska - hade nått stavningsgrejs. tror det gick bra.
fick sluta runt två så det var bara att ta cykeln hem.

har ingen aning om vad vi har som första lektion imorgon. står matte på internet men tror att det står ljudmedia på schemat vi fick. great.
måste köpa matteblock.

tänkte ta en joggingtur men jag väntar nog till det blir lite svalare. simba höll med och gick och la sig i skuggan av bordet.

schedule

image148

fast det ändras hela tiden. men ärligt. fan va soft.


lugnet

sov till nio imorse och det var skönt. kunde äta låång frukost med chaité, mjölk och flingor och smörgåsar. vid kvart över tio cyklade jag till skolan, mötte malisa precis vid cyklarna. vilken tajming! hade två lektioner på hela dagen - eos och foto. men eos var väl det enda där vi gjorde något.
vi fick rita litegranna, för att han skulle se våra kunskaper typ. vi fick rita
ett hus
en figur
hund jagar katt
och eget

det är svårt att rita när man sitter runt ett klassbord liksom. finns ingen inspiration! men lyckades kladda ihop något tillslut, fast att rita "en figur" var svårast. slutade med att jag ritade en vanlig människa. så himla fantasilöst. jaja hursomhelst.
på foto snackade han bara, tråkigt ju. längtar tills vi ska in i studion!!

sen hade vi skolfoto, så onödigt. lär ju inte köpa mitt foto, haha, kände mig rätt ofräsch och allmänt ful. fick ju se fotot också, såg ut som en sömnig sill. alliterationer!

åkte upp till musikskolan, valde en tid, kom hem, märkte att tiden inte alls passade, åkte upp igen, bytte. klockan 19 på tisdagar och det är typ bästa tiden ju. då har man ju iallfall slutat skolan ^^

imorgon har vi sovmorgon IGEN. yay. två lektioner på hela dagen också! slutar typ tidigt. eller nästan iallafall. skönt.

cykla på

det blev en 45-minuterstur på träningscykeln.
fan vad jobbigt det var. känner mig tvungen att ha på typ hårdaste motståndet och inte bryta hastigheten 27/28. sen ser man sekunderna ticka ner så otroligt långsamt, en sekund verkar vara i en minut. måste säga att det var en befrielse när det var 06 05 04 03 02 01 00. pip

imorgon har jag upprop också. musikskolan.
TvÅ LEkTIoNEr ImORgOn MeN ÄnDå LyCKaS Vi pÅ NåGoT ViS Gå TiLL tYp hAlv FyRA

bygg upp

nu ska jag fanimej ta arslet ur vagnen och träna.

vet ej vad det blir, antar att det blir cykling. orkar inte jogga. är så jäkla trött, ska bli skönt med sovmorgon imorgon! men kommer nog somna rätt tidigt ändå. får dricka te eller kaffe för att kunna hålla mig vaken.

day 2

såå mycket bättre dag idag.
folk var trevliga.
mer trevliga än vad dom varit på hmm.. sisådär 3-4 år! amazing!
fast sjlatte och flatte är fortfarande dryga. men ingen bryr sig om dom.

ljudmedia verkar kul.

imorgon har vi sovmorgon! två lektioner på hela dagen, första börjar 10.25. slutar egentligen 13.40 men vi har tyvärr skolfoto 15.15. väldigt irriterande. våran enda tidiga dag! sen ska vi ha en lektion till när schemat ändras, då får vi inte sluta 13.40 längre.. iofs får vi sovmorgon varje tisdag då, men jag börjar hellre 8.45 och slutar tidigt, jag..

fast vi har ju väldigt bra schema egentligen. och idrott sista lektionen på måndagar, najs, då kan man dra hem och duscha och så. slutar ju hyfsat tidigt alla dagar ändå, det är bara tisdagar vi går till 16 så...

negative nein

jag kanske bara är negativ
men jag längtar till studenten

ingen bart ikväll heller..

det blir ingen simpsons filmen ikväll heller!
skjuta upp skjuta upp.

men jag känner att jag måste fixa massa annat. och nu är jag hungrig också. en nattmacka (snarare kvällsmacka..) skulle inte sitta fel.
uschusch, imorgon ska jag starta mitt nya, nyttiga liv! typ..


blue marks

jag har blåmärken lite överallt, resultat efter att ha studsat omkring i en skranglig vagn efter en häst som helst springer fort.

vi släppte pysen över stubbåkrarna och fan vad snabbt det gick. höll ett panikaktigt grepp i vagnen när malisa höll i tömmarna men när det blev min tur så var det bara att mana på. var ju lite lergupp också som jag "inte upptäckte i tid" som man flög över.
riktigt roligt var det iallafall! alla som håller på med hästar och har chansen till att köra en travhäst - ta chansen. det är såå mycket roligare än man faktiskt tror!

nu har jag gått femman, mötte på två huggormar. och slakthästarna, så fina kallblod som ska bli mindre fina korvar på någons macka.

ska duscha och sen kolla simpsons the movie. har inte gjort det än. imorgon börjar skolan, ska väl bli skönt med regelbundna tider och sånt.

zombies

tittar på dawn of the dead. den skiftar från att vara ruskigt usel till helt okej. får se hur den slutar och sen komma med ordentlig kritik.

tittade förrästen på ett lost avsnitt. det avsnittet där karl blir hjärntvättad ni vet.
och när kate skulle berätta för jack om vad han berättade för henne första dagen på ön, fan vad känslomässigt. var inte långt ifrån tårarna. har inte tänkt på hur fantastisk evangeline lilly faktiskt är som skådespelerska.
image146

nu ska jag återgå till filmen.

my room my mess

image144

image145

såhär fint blev det när jag städade idag. hmm, ser väll inte ut som något speciellt egentligen.. men då skulle ni ha sett hur det såg ut innan, usch usch.

täcken och kuddar är ute på balkongen på vädring, därför ser min säng lite tom ut :P

nu ska jag hämta vatten och sen ska jag titta på ett avsnitt av lost. gillare!

it's autumn lots of löööv

det är så kyligt ute! känns verkligen som det är höst. men redan..? det kan väl komma en liten värmebölja bara lite? har ju varit en jävla skitsommar.

jag har iallafall städat igenom hela sovrummet, så nu luktar det nytvättade lakan och citron här var jag sitter. nytvättade lakan är utan tvekan en av mina favoritdofter. kan sitta och sniffa på lakan bara för att det luktar så gott.
samma med nagellack. var en sväng till amanda idag, och eftersom jag själv inte äger ett enda nagellack så visade jag mina sociala skills genom att sniffa nagellack och spela gameboy.
hon testade sin ny effektpedal, den var bättre än den förra helt klart!

ikväll ska jag kolla på antingen lost, simpsons the movie eller dawn of the dead. blir nog dawn of the dead eftersom att den går på TV och de andra har jag på datorn. och på datorn stannar de ju kvar. förhoppningsvis. så då kan jag se det senare. eller så tittar jag på allt. får se hur det blir helt enkelt!

gick till ica med jossan. såg ju åkerby därifrån. vill rida lektion, får se till att fixa det på ett eller annat sätt. (om jag först och främst blir någon häst kvar att rida på?)

image143

it's cold around me

jag tror jag håller på att bli sjuk. fryser hela tiden. eller så är det helt enkelt kallt? hoppas på att det enbart är kallt.

imorse hade jag ställt klockan på 9.30 och jag gick snällt upp. nja, jag låg faktiskt kvar en halvtimme eller så och läste lite. men jag var iallafall vaken!

idag ska jag bara försöka få mig lite träning, får se ifall det blir att jogga, gå eller cykla. har inte riktigt bestämt mig än.
amanda kommer hem vid tre också, kanske skulle ses lite då. var ju faktiskt ett tag sen man träffade henne.
nu ska jag iallafall bara ligga under mitt varma täcke ett tag till, sen får vi se vad som händer!

min rullgrej på min touchpad verkar ha lagt av. mycket irriterande.

glassfrossa

det blev en fjärde glass.
bara de orden - fyra glassar på en dag - kan ju placera sig i bdb's glassfrossa-tävling. synd att det är en tävling för bilder. huhuhu.

har fått lite insiderinformation om nya schemat vi kommer få.
det var inte klart än men så som jag fattade det så skulle vi eventuellt börja 10.30 på onsdagar - sen två lektioner med lång håla emellan.
skönt tänker man först men sen blir man liksom lite
"varför kan man inte börja klockan nio istället, skippa hålan, och sluta innan lunch? hellre korta dagar tycker jag.
men hellre sovmorgon och lång dag än tidig morgon och lång dag ÄNDÅ. fast det är ju inget som är bestämt än, heller. så jag får ju se hur det blir.

imorgon har jag ingen aning om vad som händer. det får vi se helt enkelt. gitarren har ju stått och samlat damm i alldeles för många dagar, kan vara dags att stämma den och spela lite kanske! på onsdag är det upprop på musikskolan. äntligen.
måste säga att det funkat riktigt bra att lära sig själv och genom kompisar men det ska bli skönt att få regelbundna lektioner!

samma sak inom ridningen.. saknar att rida inför instruktör något otroligt. känns lite som man står still inom det. får se hur det utvecklas.

sport. fasen vad jag saknar fysisk aktivtet - och visst, jag har ridningen men det är inte samma sak ändå. jag vill springa, krypa, hoppa, studsa, you name it. min kropp är absolut inte gjord för tryggt innesittande. jag har ju prövat på en hel del, eller iallafall det vanligaste som då är fotboll, basket och innebandy. fotboll och innebandy fastnade jag absolut mest för. men efter omständigheterna kändes det bäst att sluta faktiskt.
nu är jag grymt sugen på ishockey.
nackdel - finns inget lag i enköping för tjejer.
funderar på att dra ihop några stycken och ringa och tjata på kommunen så dom skaffar fram det. eller var man nu ska ringa. men tvekar på att jag kommer hitta tillräckligt många.
dessutom är ishockey en jävligt dyr sport. och det är ridning också.
får se hur det blir med det.

nu ska jag snart sova, dygnsrytmen är snart tillbaka som vanligt. (fast imorse ringde klockan 9.30 men jag ställde om den på 10.00 och somnade om en halvtimme. lite gott måste man ju få sova de sista sommarlovsdagarna..)

sjung hallelujah och prisa gud

image142

godkväll små vänner.

den här dagen har varit bra. men den är, för all del, inte över än.

vi har vart och borstat på hästar, ingen ridning eller körning här inte. det var mysigt, men jag tycker synd om centio stackarn som får stå. han vill ju ut och röra på sig, och jag vill ut och rida. nu har ju alla bönder plöjt åkrarna så det är stubbåker överallt, perfekt att rida på ju.
centio hade tydligen hostat imorse så karantän läggs på med tio dagar från och med att han slutar hosta. fan.

hursomhelst. var ute och joggade också och himlen öppnade sig. men det var mest skönt.
just nu har jag precis ätit glass (trollerimix!!) jag har ätit tre stycken idag. jag har lagt på en skiva, eller vänt på den snarare.. jag är inte en såndär ordentlig som stoppar tillbaka skivorna i fodralen efter jag lyssnat. jag lägger de som låg i spelarn på högtalaren och lägger på den nya skivan. sen när högen växer sig lite för stor att det är svårt att få en ordentlig balans på traven så stoppar jag tillbaka skivorna i fodralen, och sedan in i hyllan igen. i bokstavsordning. annars är det svårt att hitta faktiskt.

ikväll ska jag försöka läsa klart min bok. jag vill ha något gott att äta. något fett och onyttigt och sockrigt. mmm. fast inte godis, usch nej. men glass skulle sitta fint. men en fjärde glass? jaja, isglassarna är iallafall små.

jag tittar runt på skivor jag vill ha. jag vill ha så mycket. men det är inte särskilt aktuellt eftersom jag har 140 kronor på kontot. ska försöka klara mig på dom tills på måndag, men det är nog inget problem. har inget jag behöver köpa. vill, men inte behöver.

livräddning

vi fick inte lära oss någon livräddning i nian!!!!!
jag kommer ihåg hur förra niorna satt i zorn och fick instruktioner av ingela.

men vi FICK INTE NÅTT SÅNT.

så där står man som ett fån och ba " oj där ligger hon , bäst att springa efter hjälp..eller nåt "

så kul kan man ha på enköpings torg en regnig onsdagskväll

image141

men när den välte med elin i var det tydligen inte lika kul längre..

vi har gjort ganska mycket, ätit pizza (som förgiftade elin), spelat monopol, läst serietidningar, sovit alldeles för lite, missat bussen, tagit en senare buss, handlat massor av grejer som var billigt och bra och sen åkt buss hem igen. yes.

imorgon ska jag upp till stallet och sköta om centio.. vet inte om jag vågar rida heller.. får väl nöja mig med att rensa svansen från kardborrar :) sist hade han i hela svansen..såg ut som att den var en stor dread istället för en flygig svans. pööh. vinterhagen är ju full med kardborrar också så det går ju inte direkt att undvika...

nu är jag fattig btw.


morgonstund

imorse ställde jag klockan på 10 och jag vaknade faktiskt innan!
(iofs var jag precis påväg att somna om när klockan ringde, men det är oväsenligt..)

så nu kanske jag får tillbaka en normal dygnsrytm. det hurrar vi för.
imorgon ska man upp tidigt också. lika bra.

ska snart dra iväg till stallet.
det står fyra hästar i lösdriften, med pysen dårå. och de tar ungefär fyra timmar att få ut pysen därifrån :} eftersom att de andra tre hästarna, iallafall två av dem.. är väldigt nyfikna unghästar så vill dom liksom se allting som händer och grindarna är lite oberäkneliga så vi måste först få ut unghästarna från själva lösdriften där ingången är, och sen stänga ute dom i hagen, och sen ta ut pysen, och sen släppa in unghästarna i lösdriften igen.
enkelt tänker man men att få ut hästarna från lösdriften är INTE det lättaste. pust frust men vi får vara bestämda ^^
sen ska vi köra, det är skitkul!

sen till centio, kanske borsta lite och pussa på han. saknar att rida... men vi får ju iallafall köra pysen och det är tur det!

image139

ugly

har ni tänkt på att ordet "perrong" är ett otroligt fult ord.

det har jag tänkt på iallafall!

nä fyfan vad jag är uttråkad.

ni har väl hört det här uttrycket att "man måste älska sig själv för att kunna älska andra". undrar om det stämmer, jag.

jag önskar mig tillbaka till den första mars so badly.

lista

Om man endast får välja en/ett:

Blogg:
 lifeisifordummies.blogg.se , låter värsta suckup men jag har inte så mycket koll på andra bloggar och jag tycker ida skriver jäkligt bra. så det så!
Stilikon: jag inspireras dagligen av folk på gatan typ. ja, alltså inte uteliggare utan folk man möter. har ingen speciell.
Mascara: vilken som helst.
Väska (du måste inte äga denna): vill att min gröna axelremsväska ska vara hel
Modell: jag tycker faktiskt kate moss är fräsch. eller nej, hon är rätt skabbig men snygg. evangeline lilly har ju modellat lite så det får nog bli hon trots allt :P
Skådespelare: typ johnny depp. mest för att han är så grymt snygg och bara tar fula roller :P ööh nejdå men han är grym skådespelare
Parfym: ööh vet inte
Resmål: nånstans i afrika lätt!
Skor: mina skitbilliga tygskor från wedins är utan tvekan de skönaste skor jag nånsin prövat.
Designer: ööh har så jäkla dålig koll på sånt..
Färg: grön
Fulaste plagg: sorry nu alla modefreaks men jag kommer nog aldrig fatta grejen med otroligt hög midja.
Fulaste accessoar: hmm. med rätt person är väl typ allt snyggt.
Mest användbara plagget: måste säga som ida; jeans. det passar till allt och är skönt
Godis: blä för godis! men typ saltlakrits om man måste välja
Skönhetsprodukt: haha jag vet inte. jag tvättar bort sminket om jag har sminkat mig annars använder jag inga skönhetsprodukter. eller har faktiskt en fuktkräm från garnier som är typ fem år gammal. den är väl bra antar jag.
Tv-serie (genom tiderna): twin peaks! :p haha nej. dallas. hohoho. baywatch.. näää. måste nog slå till med lost faktiskt. mest för att jag kollar så lite på tv.

play that funky music

image137

skitdålig bild och jag orkade inte ta bort plasten.

idag fyndade jag 6 stycken CD-skivor på åhléns för 200 spänn. alltså drygt 30 spänn per skiva. DET tycker jag var ett bra pris. även fast man kan köpa begagnade vinyler för typ 10 spänn styck, det här är liksom CD vilket iofs inte är lika kul men iallafall. det skadar ju inte iallafall.

michael jackson, bob dylan, jens lekman, shout out louds, suburban kids with biblical names, world of morrissey.

köpte även ett par bruna converse för 300 spänn, halva priset. ahh jag älskar rea.

oh sun is shining

och här sitter jag vid mitt köksbord med en laptop framför mig. det kallar jag ta vara på dom sista sommardagarna det.

ska väl iväg till stallet snart, orka, man får ju inte reda på nånting? blir väl inte till att rida hursomhelst, var typ tusen år sen jag red :) trevligt. blir väl antagligen att vi kör eller jag vet inte. måste ju vara hemma vid 6 iallafall.

alltså godis är riktigt äckligt faktiskt. kom på mig själv att äta godis alldeles nyss bara för att det finns i skåpet liksom. men det smakar verkligen skit. och så får jag skitont i magen. skitgodis.
längtar efter min tandställning, då har man iallafall anledning till att inte äta godis!

hade inga flingor hemma heller. till frukost blev det en smörgås utan smör och lite tonfiskpasta från igår. kanske därför det svider lite i min mage, kanske inte så bra att äta starka grejer direkt på morgonen.

hursomhelst. sommarlovet drog iväg i en jävla fart.

it didn't went gooooood

imorse vaknade jag 11.30.
somnade vid..ett kanske.
det är typ elva timmar! AAH, jag tror jag är mer lik den påstådda tonåringen som bara sover och äter än vad jag trodde. hjälp.

imorgon ska jag ställa klockan på tio. det är lagom. på måndag är det upp typ 7. sakta men säkert måste jag vänja mig.

har dammsugit lite, ska väl försöka få i mig lite frukost. sen ska jag typ städa och slava lite och sen åka ut till stallet i all hast, blir snabbvisit, måste fira morsan sen. fast hon har redan fått sin present men hur som helst så blir det lite släktgrejs och sånt.
hade väl iallafall tänk rida om det hinns med :P blir ju hursomhelst väldigt kort och lugnt eftersom att centio ändå har stått ganska länge nu.

frukost var det, ja.
jag har inget smör, orka gå och handla nu. det får bli typ flingor eller nått. haha, när jag var mindre och skrev dagbok förhand så skrev jag alltid detaljrikt vad jag hade ätit till frukost. typ vilket sorts bröd och allt. haaha. liv.

ahh, frukost.

einschöping

image135

har gått runt lite i den vackra och underbara staden enköping..host..

nu ska jag få tillbaka en normal dygnsrytm, SOV !!! GODNATT!!!!!!!

tristess

Step 1. Put your playlist on random.
Step 2. Post the first line from the first 25 songs that play, no matter how embarrassing.
Step 3. Strike out the songs when someone guesses correctly. NO GOOGLING/ANY KIND OF SEARCH ENGINE-ING.

1. You recall when he hated me
2. Barren lands and barren minds
3. Come on dad gimme the car tonight
4. Youre it ja, för den här var ju lätt! haha
5. Ave Maria! Maiden mild!
6. Det var en gång ett kungarike
7. You smile, because you know
8. Forgive, sounds good
9. And I'd give up forever to touch you

10. Hakuna matata, what a wonderful phrase
11. Agressively, we all defend the role we play
12. Backa!
13. Sæglópur, á lífi
14. After it all, when its said and done
15. Ain't no sunshine when she's gone.
16. Take this pink ribbon of my eyes 
17. I got your letter today
18. The perfect taste that leaves your mouth
19. well the kids are all hopped up and ready to go den här borde alla kunna!
20. Out of gas, out of road, out of car
21. yesterme, yesteryou, yesterday FAN, den här borde alla kunna också..
22. Silence! Generalmobilmachung!
23. Come in here dear boy, have a cigar
24. Smärta och lidande, ilska, frustration vafan, ja lyssnar på annat än dom också..
25. Rom byggdes inte på en dag


vissa låtar är ju helt omöjliga att getta men endel borde ni ju kunna knipa. så vitt nån vågar gissa. vet ju att jag har läsare som kommer åter varje dag men inte får jag några kommentarer för det..


the christmas tree, i wish i was the star that went on top

imorse vaknade jag tolv.
perkele.
det var inte särskilt bra start.

och hittills har jag bara.. ätit frukost. letat fram pearl jam-skiva, tittat på gamla lost-avsnitt.

det var upplåst imorse när jag gick upp. antagligen var det josefine som inte orkade låsa när hon åkte iväg till norrland. så nu förväntar jag mig mr shooter gömma sig bakom draperiet. hehe. såg på secret window igår. johnny depp lika bra som alltid. har ju iofs sett den filmen förut men då var jag förliten för att fatta nånting. den var sådär tycker jag. ganska oväntat slut. ja, hela handlingen utvecklades ju ganska oväntat.

nu ska jag äta lite blåbär och tittade på lost igen. "I do" - kate avsnitt. dom är bäst. inte nog med att kate är snyggast men jag gillar hennes avsnitt.

centio

image134

stackars lilla centio står i karantän. räkan, stallkompis, har blivit sjuk och dom kan ju bära på smitta.
ska snart åka dit och ge honom lite mat och kärlek.
sen får vi se hur stor smittorisken är för allt annat också.

ikväll ska jag kolla på lost. avsnitt 1-6 från säsong 3. yaay.

luftfuktighet: 100%

det finns verkligen inget syre, när jag reser på mig känns det som jag ska ramla ner igen, jag måste lära mig att andas eller nått.
undrar hur det kommer kännas när jag är 80+ när jag reser mig. antagligen likadant fast med lite mer brutna leder. ööhm.

jag har läst ut harry potter and the deathly hallows. sista "kapitlet" gjorde mig riktigt irriterad. snape är min nya favorit. hoppas ingen blev för spoilad, då får ni väl kasta en avada -spell över mig. hehe. påminner om abrakadabra tycker jag.

hursomhelst. jag tror jag borde sova. snart är det verkligen bara en vecka tills skolan börjar. undrar när vi ska hälsa på per på kunskap? så snart den börjar hoppas jag heehe.

idag har jag fått nya kläder, det är bra.

det känns inte bra när folk går bakom ryggen, skapar egna planer, planerar saker, utan att ens säga ett knyst. stjäl ens ideér och tankar. you wouldn't steal a car
hehe.
jag fattar inte hur endel killar kan vara så sliskiga. jag vill döda dom. jag tror jag har lite aggressioner. men man får höra så mycket dåligt från alla håll och kanter.
jag har länge tyckt att människan borde utrotas. borde den inte det?
den gör verkligen ingen nytta bara förstör förstör förstör. folk letar efter meningen med livet men surprise det finns ingen. egentligen borde vi höra till något kretslopp men det gör vi inte.
eller typ.
när vi dör, blir vi till gräs. och antiloperna äter gräs.
FAST DET FINNS INTE ENS ANTILOPER I SVERIGE. jag får bli uppäten av knight of gallery istället.

jag undrar hur det skulle vara att flytta till ett helt nytt land, och starta ett nytt liv. skulle jag lyckas bättre, eller sämre? skulle mina erfarenheter av, människor as well, bli bättre eller sämre?
jag vill inte låta avskräckande men hittills har mina erfarenheter inte varit alltför bra. om man tänker på hur många man någonsin hatat eller iallafall tyckt det minsta illa om - är det inte rätt sorgligt? om man jämför med hur många fantastiska människor man träffat är ju majoriteten de man tycker illa om. det är illa. 
kan bero på att jag har fördomar och typ trust issues men vafan. så småningom kommer the dark side fram och huxflux där var man inte beredd och så sitter man på sitt rum och cuttar wristen istället.

jag kommer sakna centio. men det är irriterande att jag inte får veta hur lång tid vi har kvar tillsammans.
vad djupt det lät?

och som pricken över i:et på detta inlägg; jag vill ha en Nikon D200 och jag vill att min jävla router ska öppna rätt jävla port så det går att ladda ner saker.

puss och hej

teknik as in tekniska prylar

image133


varför kan allt bara inte funkaaaaaaa?

vatten

image132

image131

hästarna står i karantän :O

men det skiter jag i för nu ska vi bada

ehehehe

fett och socker tills du spyr

imorgon våldgästar vi elins hus så det blir nog bra.
vädret har ju varit fruktansvärt varmt idag och igår - rätt skönt men skönast frammåt kvällen när det blir svaaalt och skönt. dock ska det ju bli lite sämre imorgon tyvärr.
förhoppningsvis hittar vi på någonting att göra ändå. finns ju endel att välja på.

kollade precis på avsnitt 1 från säsong 3 av lost, alltså gammalt avsnitt. bra bra!

life was fun life was great til i made my big mistake

just nu suger allt. bara så ni vet.

det är varmt och äckligt och jag kan inte sova. inte för att jag vill.

egentligen vill jag bara dra till nordpolen och hanga out med pingvinerna. sen vill jag utforma en pingvin till exakt den personlgheten jag vill att den ska ha. ingen människa är perfekt och det är fan synd skam. jag önskar att någon vore perfekt, och den perfekta människan skulle såklart stå ut med mig som är motsatsen till perfekt. han eller hon skulle stå ut med mina brister och okej, han eller hon skulle också få ha en del brister men de skulle vara såna brister som man kan stå ut med.

inte såna brister som gör så att man verkligen vill slå människan hårt.

antar att en människa kommer känna sig träffad som den man vill slå hårt.. ehehe, okej, jag vill slå hårt men jag står ut med dig ändå.

känner mig lite emo just nu, men det får man väl göra ibland. kommer på mig själv att istället för att önska mig nya byxor när klockan är 22.22 önskar jag istället "att allt blir bra".

emo emo emo cutwrist :D asså jag är typ glad men lite emo ibland bara.

those who can't, teach

"Per var sjuk idag.
Jag gillar inte lärare som tycker att de är överlägsna och behandlar en som ett dagisbarn och snackar med en såndärn äcklig jag-är-mycket-bättre-än-dig-röst. Jag blir så arg och vill skaka om läraren och stampa på den och skrika "JAG ÄR SMARTARE ÄN DIG DIN JÄVLA KOSSA!" och skrika lite till. Nu kommer folk tro att jag är sinnessjuk. Det är ingen speciell lärare jag menar, det finns enheldel.
Per är inte så, Per är bra."

- gammalt blogginlägg från januari.

asså jag kan inte låta bli att oroa mig lite hur lärarna på gymnasiet kommer att vara. jag antar att jag kommer få ha rätt låga förväntningar med tanke på att jag har haft skitbra lärare hela skoltiden fram tills nu.
men det blir ju lätt tvärtom, att man jämför med de bästa och blabla.

bara det inte blir nån som jag vill kalla kossa.

in my mind my memories burning

nu börjar det bli svalt och skönt, finally. dock fortfarande över tjugo grader inomhus men det kommer lite svala vindpustar då och då.

lika värdelös dag som man kan tro. jag blir helt off av värmen verkligen. kan bero på att min vätskebrist har varit extra kraftig de senaste dagarna - jag har svårt att röra på mig överhuvudtaget. men idag har jag iallafall fått i mig en liter vatten, minst. och jag antar att ni är grymt intresserade av mitt vattenintag.

nej, idag har jag verkligen inte gjort NÅNTING. typ, gått till affären som ligger några hundra meter hemmifrån. skulle till repan vid halv nio men jag pallar fan inte.
hur fan kan man tycka om värme, egentligen?
hur kan man längta så mycket efter sommaren?
och jag erkänner jag är en av dom.

nä, jag vill ha vår helst av allt. precis när snön börjar smälta och solen börjar komma fram - runt april-maj är sverige som bäst.

it's getting hot in here

jag fick ångra att jag överhuvudtaget drog upp persiennerna. solen lyser rätt in och det är lätt över 30 grader. har alla fönster öppna och sånt men det blåser ju fan inte ens lite ute så det hjälper ju knappast..det är i sånnahär tillfällen man ångrar allt bra man sagt om sommaren.
våren är fan den ultimata årstiden, lagom varmt.
lagom lagom lagom!!!!
det ska inte vara så varmt att man svettas av att röra sig en centimeter. nej jag föredrar SVALT!!!


vintern, du är välkommen.


..och i vinter kommer jag längta som en jävel efter sommaren. jag känner iallafall mig själv eller nått...

drömoutfit!!!!

image130


modeblogg eller inte, det här var fan kul!

jag antar att min stil inte är särskilt exklusiv. det är inte direkt några dyra klänningar från eh random dyrt märke så jag kör på min stil den är snyggast bäst och billigast. jag ser ut som ett popoffer / avdankad rockstjärna (charlie hade vans </3) men what the heck.

start wearing purple

klockan är snart 12 och jag har inte ens öppnat persiennerna. rummet jag sitter i är fortfarnade mörkt fastän solen sedan länge gått upp.
istället för att resa mig ur sängen och göra något vettigt - det är tydligen sol ute har jag hört - så sitter jag instängd i mörkret och lyssnar på gogol bordello.
jag gillar elijah wood. i sagan om ringen triologin är han lite trist men i andra filmer är han riktigt bra. han ser ut som en bäbis men det gör väl inte så mycket...

jag känner verkligen en inre vilja att vilja dra upp persiennerna. kämpa matilda kämpa. ååh fast den här låten är ju så bra ett litet tag till kan jag stanna i sängen. frukost, vad är frukost.


body movin'

image129 

var och kollade ultrljud osv ifall carolines sto var dräktigt. det var hon tyvärr inte.
men det var trevligt att följa med - som ni ser på bilden fanns det en hel del söta föl där ;P

hursomhelst - lång dag.. malisa har provridit ny häst, vi har åkt bort till ultraljudgrejen och vi har ridit skithästarna. och ni kan fatta att varken dygnsrytm eller matrytm är förbättrad. kanske borde gå till en dietist eller nått.

nu ska jag dampa lite på bdb och sen ska jag läsa HP.

ps: nån annan som alltid lyckas skriva "hormail" istället för "hotmail"??

ät ät ät

måste jag nämna att jag älskar att äta.
iallafall på kvällen när det blivit svalt och skönt.

mina matvanor är inte de bästa - jag fastar hela dagarna för då glöms det så lätt bort att ätas..frammåt 20 tiden tänker jag att det kanske är bäst att äta lite. och så börjas det. igår slaggade jag hos amanda och det vi fick i oss var, följer:
- två stycken kycklingsspett med kyckling lök och tomat. till det ett berg av potatissallad.
- en hel del cola
- 500 gram morötter (nu snackar jag ett kilo morötter tillsammans)
- 3 dl dip
- en hel del cola
- en kopp té (som egentligen var en halv kopp eftersom man blev lite avskräckt att dricka när det var ~10 nattfjärilar på en
- två mackor sisådär kl 24.

allt detta under loppet av ungefär fyra timmar.

måste ställa om både dygnsrytm och matrytm (??) tills skolan börjar igen.
hallelujah :(

these days of mine

idag verkar bli en sån där dag när man vaknar och i princip bara går och lägger sig igen. man gör helt enkelt bara massa nonsens, ingenting av värde eller som gynnar någon eller något utan man bara existerar. jag gillar såna dagar ibland. "i need alone time like i need air" som en vis kvinna en gång sade.

men det konstanta illamåendet förföljer mig, AARGGH RELEASE MEEEE!
vädret är ganska fint. typiskt för de dagar man bara har lust att begrava sig själv att solen ska skina och fuck it.

dags för frukost. amanda och jag är rätt lika ; lite socker i té, en skvätt mjölk i kaffe.

blabla jag borde göra något vettigt av mitt liv, bestiga ett berg kanske?
det första jag ska göra när jag har råd och möjlighet är att flytta ifrån enköping!!!!
jag skyr denna stad värre än vad nån kan tänka sig. jag mår så jävla illa när jag ser den här staden och jag vill bara spy på alla människor.
folk som är i min ålder, och äldre!!! som beter sig som 10-åringar bara att dom dricker lite mer sprit. cyklar runt på stan klockan 23.00 på kvällen och tror att dom är rebeller men den enda arean som omger dom är ett jävla parfymmoln av den billigaste sorten på H&M. aaarrgh release me!
det finns liksom inget mysigt över att enköping är så litet. det är bara instängt och tråkigt och äckligt.
träffar man trevligt folk när man är ute är det såklart folk som inte kommer från enköping och är hittvingade p.g.a. lumpen eller dylikt.

burn enköping burn

johnny ??

Oh Johnny
do you miss your mother
do you miss your father
oh an johnny, do you miss me
oh and I was so hungry
I just wanted to attack
and I was so hungry
and that mean I'll never look back
Oh Johnny
sometimes I wonder
sometimes I wonder
and I
and I wonder
what it's like to die


image128


vad är det egentligen med musikvärlden och namnet johnny.

johnny cash, johnny boy, johnny bristol, och framförallt bara namnet johnny instoppat i en låttext. man kan ju nästan räkna upp oändligt många låtar som innehåller det namnet.
är det helt enkelt för att det bara låter så bra när man säger det? liksom lite rockigt och klingande sådär. eller är det helt enkelt efter någon rocklegend som namnet johnny har fått sin status?

min far heter också johnny men jag tvekar att det är efter någon rocklegend. han är finsk och det säger ju allt. det närmaste man kan komma rock ifrån finland är ju hardrock hallelujah med lordi.

that's why you'll never lose this sweet misery blues

image127

Yeah im gonna corner you in an elevator
and you wont be able to put me off till later
I'll put on my charm
I'll tingle your spine
I'll take off my charm
And then you'll wanna dieeee

hoppipolla

imorse väckte malisa mig den jäveln genom att skicka ett SMS om hur fint vädret var och en fråga om vi skulle bada. jag öppnar persiennerna. mulet och lite halvregn. hon var ironisk såklart. !!!???!???!?!??!?!?!?!!!! var det nödvändigt att skicka ett ironiskt SMS mitt i natten? jag kunde som tur var somna om och då sov jag till 11. käkade frukost, skönt att äta ensam i tystnaden. hotellfrukost är skönt då man slipper göra iordning varken mat eller dryck själv, men jag föredrar ensamheten ändå. alltså när det gäller frukost-ätning.

sen tvingade amanda med mig ut, vi gick i typ en timme, drömde om glada dagarna då vi flyttar bort från enköping! fucking jävla enköping yo mama.
sen cyklade vi ner till repan och körde lite blues och sånt som vi är så bra på. agerade trummis också, lärde amanda ett komp!! jag kommer bli en utmärkt lärare. inte för att jag har planer på det meneeeh.. amanda lärde sig mycket snabbare än vad jag gjorde när jag skulle lära mig det kompet. undra ifall det är för att jag är så jävla great som lärare eller amanda är så jävla great som elev? föredrar det första jag...

sen cyklade vi hem och jag böt om och drog till stallet, tog in centio den lilla snorisen och vi red bort till pysen och red en kort vända i skogen osv. har typ ingen ork eller engagemang alls. cheer up!
imorgon är det pride men jag skall vara heeemmaaaaa. om jag inte hittar någon att dra dit med. ikväll ska jag försöka läsa lite i HP också. igårkväll gick det inte så jävla bra när jag var så trött att jag bara ville grina.

sweet home enköping

efter 6-7h i en bil känner jag mig lite halvvissen, skrek sönder rösten nånstans utanför köping också så jag känner mig inte helt på G.

göteborg var trevligt iallafall, var mest så att jag ville vända och köra tillbaka när vi kom in mot enköpingstrakterna ehehehe. jag är inget större fan av enköping.

men sammanfattat har vi gått otroligt mycket, jag har ätit världens godaste pasta på en italiensk resturang, jag har förstått att det här med nöjesfält inte riktigt är lika kul som det var för några år sedan, jag har gått i tusen affärer men endast köpt ett par jeans, ett mått-kit (!!!!seriöst, jossan och jag var i gbg och shoppade och vi köpte ett mått-kit, ni vet med dl-mått,kryddmått osv) och present till morsan som fyller år nångång inom den snaraste framtiden.vi har sett fina parker, jag har sett en snygg kille (!!) bra gatumusikanter (de spelade hurricane och han sjöng skitbra), söta hundar, läskiga affärer, osv osv. jag har sett en fjuttig hamburgaretallrik för 69kr (dricka ingick inte) och jag har ätit skitäcklig burgare på burger king. blabla.

imorgon ska vi till repan och sen på e.m blir det centio. saaaknat!

image126

här sov vi. fanns bara en säng i rummet vi skulle ha så vi fick flytta in en härlig extrasäng. utrymmet var minimalt och man sov direkt på fjädrarna kändes det som (i extrasängen alltså - den "riktiga" sängen var nästan _för_ mjuk). men vad gör det. vi skulle ju bara sova på rummet.

RSS 2.0