plug in baby

den här dagen kan inte bli bra. det kan den bara inte, vilket är mycket sorgligt.

det var inte tomt i huset när jag kom hem från skolan, trots att jag sprang genom leriga och översvämmade backar, för att hinna först.
och när det är folk hemma, så går det inte att lyssna på musik utan att folk ska skrika på en att skruva ner.

såhär är det; jag har 10 stycken, vad ska man säga, begränsningar på min volymknapp. det är ingen volymknapp, en såndär vanlig som man skruvar på, utan mer som en liten plupp man drar. fyfan vad jag är dålig på att förklara! iallafall, så finns det från 1-10. vid 0,3 ungefär är det lagom för att spela mitt i natten, vid 1 är det på förmiddagen och vid 2 så skakar hela golvet av basen. vid 2,5 är det så högt att man nästan får ont i öronen, men det är ungefär där jag gillar att lyssna mest. man vänjer sig vid volymen helt enkelt, och det är där som musiken liksom överröstar allting annat, tankar tillochmed!

så det går ju inte att lyssna på musik lågt. därför blev det plug in baby, alltså hörlurar, idag, men det är inte alls lika bra ljud som i mina högtalare, och dessutom får jag ont i öronen ett tag eftersom ljudet är så kompakt.

blöh. jag vill vara ensam hemma!

Kommentarer
Postat av: Anonym

då skulle jag vilja veta hur högt det är vid 10.

2008-01-10 @ 16:57:39
Postat av: Matilda

jag har faktiskt aldrig prövat, runt 3 är väl dit jag kommit. antar att uppemot 10 är för rum som är större än mitt, det skulle vara omöjligt att vara härinne då.

2008-01-10 @ 19:02:37
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0