Work-out

Minns att jag avslutade förra inlägget med "Nu ska jag plugga" eller liknande och hör och häpna; JAG PLUGGADE. Jag var riktigt inne i idrottsteori-häftet..ungefär tills jag hade läst 1½ sida då jag kastade iväg det med en sån kraft att jag hade ner handkrämstuben som står på mitt sängbord med häftet. Det kallar jag kraftfullt!

Sitter här och är hungrig trots att jag ätit middag + två mackor. Min kropp är väl inte van vid att anstränga sig så mycket som jag gjorde idag (är mer otränad just nu än vad jag varit på länge). Skitsamma, det är väl bara att äta. Någonting som jag tycker är gulligt är hur alla i min ålder "bantar", med sallad och fan och börja träna på friskis&svettis fastän dom tycker det är skittråkigt och det är gympa för tanter. Jag säger bara HA HA HA det kommer aldrig hålla. Varför träna om man inte tycker det är roligt? Visst, bra för kroppen och så men det kommer somsagt var aldrig hålla.
Lite dubbelmoral eftersom jag brukar simma och det är bland det tråkigaste och äckligaste jag vet. Men det gills liksom inte eftersom jag gör det en halvtimme i veckan på håltimmen i skolan. Skulle inte kunna tänka mig att göra det oftare och liksom, på fritiden sådär.

Nä, tacka vet jag spontana promenader med trevligt folk för det är kul, och såklart att åka ut till stallet och rida och mocka och fixa för det är bannemej det roligaste jag vet. Sen gymma eller jogga nångång då och då, det är liksom lagom. Kan ju tillägga att jag kört efter träningsschema faktiskt, men det var för att jag tyckte träning var skitkul då. Man ändrar sig ju, kanske inte så jättemycket, jag tycker det är helt okej och skönt att träna, men träning är liksom inte av samma intresse, då som nu.

Sen har jag väl tur eller så som inte lägger på mig så mycket vikt om jag slutar träna och frossar i mat och godsaker. Visst tappar jag muskler och blir lite trivseltjock men det är liksom inget man lägger stor märke till.

Shit, vilket seriöst inlägg detta blev, haha.

Kommentarer
Postat av: G

Snabba iaktaganden.

Finns ju inget bättre än att efter ett hårt träningspass ligga på golvet och känna enorfinerna spruta.

Tycker du klagar lite väl mycket, du verkar leva ett underbart liv.

För övrigt, lycka till att identifiera mig.

/Den mystiska "G".

2008-02-28 @ 22:47:50
Postat av: Matilda

Hur menar du när du säger att jag klagar lite väl mycket?

2008-02-29 @ 12:34:13
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0