Teater

Kollade morsans teater med hennes teatergrupp, åkte med till Västerås och så, fick vara med backstage och allt - wooh! Trevligt folk vare iallafall. TEatern var skitkul också, morsan skulle va konsult och gå runt i publiken och ta reda på deras vanor (ooopps, inte sånna vanor såklart!) Iallafall; matvanor. hon frågade vad de åt kvällen innan och sen fick de uppskatta hur mycket den middagen gick på. Kul än så länge - sen fick de reda på att lönehöjningen gjordes efter deras middag, stackars tanten som åt soppa för 4 kronor fick en lönehöjning på typ 6 spänn. Och snoffsiga snobben som åt middag för 1500 fick en jävla massa i ökning. Riktigt kul! var ju massa andra sketcher också såklart, kul vare!

Sen åt vi massa mat, sprack lite men tog ändå en kopp kaffe och kakor på det. Så nu är magen nöjd, hohoh.

Redovisade engelskan idag då. Haha det gick sådär. Min röst kom upp i värsta målbrottsstadiet och självklart började jag garva åt mig själv - fick bita mig hårt i kinden för att inte brista ut i asgarv. Saker att tänka på till nästa redovisning då; Tala högre och tydligare, och framförallt harkla mig innan jag börjar snacka. Åsså kan jag ju prata liiiiiiite mer än vad jag gjorde minst sagt. Men men första gången och fan vad jag har gått o grämat mig över detta så jag är nöjd ändå. Jag fick ju godkänt och det är ju det som räknas. .. . typ.

 Mona tyckte de va skitkul att vi kallar Viktor för Virre och musiken för Murre och självklart var det snuskigt. HAHAHAA, och så får vi ju inte glömma Perran heller. Men smeknamn är ju som bäst när man sätter in en massa dubbel-R liksom.

Imorgon engelska nationella, skriftliga. Det ska nog gå bra, fick ju MVG på övningsproven. Och de var faktiskt jättelätt. Min hörsel är rätt dålig tyvärr haha så jag får väl sitta nära bandspelaren :p Borde kanske få intyg från Ingela eller så, fast juste hon är ju sjukskriven. Ironiskt med sjuksyster som är sjukskriven.

Kommentarer
Postat av: mona

ursäkta men det kan inte bli mkt mer snusk än: var är virre?? jo i murre...

2007-03-16 @ 18:48:06
URL: http://entystgrimage.blogg.se
Postat av: Matilda

Äh, beror ju på vilka slutsatser man drar!

2007-03-16 @ 19:04:47
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0