Riding on

Hemkommen från stallet nu - var ganska underbart faktiskt. Centio var mycket lugnare och galoppen blev mer samlad, han höll inte på så mycket med huvud, kasnke för att jag hade snodd men jag märkte hur hela han var mycket lugnare. Och solen sken och fåglarna kvittrade - alla som nånsin suttit på en pålle kan ju hålla med om att det är ganska underbart att skritta av hästen genom små skogsdungar dit solens strålar når med nöd och näppe.

Längtar tills på tisdag igen :) Ska longera Malisa och Pysen, ööhm får se hur det går ^^ Måste jobba på hans galoppskänkel och så, kul med utmaningar! Vi kommer ha jätteroligt där ute, det är jag säker på!

Och så läste jag Ploys blogg också, och en såndärn lista dök upp, och det var ju förlängesen jag fyllde i en sån så jag vart lite sugen :P haha, att skriva listor är så..avslöjande.. :P Iallafall.

Namn: Matilda. Vilket nog inte direkt är någon överraskning vid det här laget.
Kön: Det där dåliga könet nivet, tjeeeej. höh

Ålder: 14 år ung.

Längd: Runt 167 tror jag..
Smeknamn: Har haft en hel del skitfula smeknamn genom åren :P Men nu kallas jag bara Matilda. Gamla lågskolekompisar som man råkar träffa på kallar mig fortfarnde typ Matti :P HAHAHAHHAHAHA. Isånnafall är perran ett snyggare smeknamn. Ja, alltså, inte att nån ska kalla MIG Perran men aa.
Hårfärg: Rött med lite utväxt sådär ^^ Charmigt.
Ögonfärg: Blåååå som haavet. öhöh

Har du någonsin
Ätit sushi:
Faktiskt inte! Det står på min "att göra" - lista.

Varit ihop med någon som varit otrogen:
Klättrat på berg: Ja förfan, det har väl alla. Eller inte såndär seriös bergsklättring men liksom...kravlat mig upp mera.
Sett vita huset: Tyvärr inte, men jag är ju bara 14 år så ifall ingen hinner bomba det kan det ju vara värt en titt.

Antingen eller
Kallt eller varmt: Varmt
spets eller satin: Öööh, vad är satin? ^^
Svart eller rött: Svart
Regn eller snö: Just nu helst regn absolut, vår-regn är OK. Om det skulel komma kilovis med snö nu skulle jag bli ledsen faktiskt. Men på vintern är snö bäst såklart. Idealet skulle vara en veckas vinter med snö som håller sig kvar över julafton och sen pang bom sommar direkt.
Rosor eller tusensköna: Ööh..rosor eller nått.
Vår eller höst: Vår!!
Matte eller engelska: English mate. Är pinsammt kass på matte tyvärr :( Åååh det universiella språket.

Motsatta könet
Gillar du någon just nu från det motsatta könet: Jag gillar min katt mycket, han har snopp.
Vet den om det: Med så mycket mat och gos han får så antagligen.
Vad tittar du på hos en man: Man? :P Hahah. Personligheten såklart?


Inom de 48 timmarna
Kramat någon: Vettetusan, eller hästen iofs.

Bråkat med en kompis: Ingen seriös fajt direkt.

Gillar du att:
Ge kramar: Njääe.
Ge massage:
Gå promenader i regnet: Jaaaaa

Övrigt:
Vad gjorde du förra sommaren: Alldeles för lite fakiskt. Eller jag var ju förtusan och besökte fem länder, det är rätt OK. Men skulle ju hyrt häst och massa annat men det blev inte av tyvärr.
Svär du för mycket: Enligt morsan.
När duschade du senast: För en timme sen ungefär.
Vilken färg är det på dina byxor just nu: Grå, och under mjukisbrallorna har jag shorts, av den enkla anledning av att jag inte orkade ta av mig shortsen när jag började frysa så jag drog på träningsbrallorna direkt över. Haha.
Vilken låt lyssnar du på just nu: Staring at the sun
Vad är bredvid dig just nu: En TV.
Saker på skrivbordet? Det jag sitter vid nu har typ massa hyllor och spel och sladdar och högtalare och skit.

Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn): Världens jävla fetaste bord, sådär ondöigt stort liksom.
Vad var det sista du åt: Sallad och såntdär bröd. Gott men ack vad mätt jag blev!
Vem vill du spendera resten av ditt liv med: Min CD-spelare.
Har du en lavalampa: Nej och har aldrig ägt en. Och som Ploy sa , det är så 90-tal ;)
Hur är vädret just nu: Alldeles underbart!!
Vad gjorde du igår kväll: Åt middag med massa folk och livliga disskusioner fördes (cola och kaffe i knät incidenten lixx). Och så satt jag vid datorn på natten dårå.
Vem pratade du sist med på telefon: Farsan
Vad gör dig glad: Roliga saker.
Vart skulle du vilja du åka: Just nu är jag rätt sugen på luxan men där har jag redan vart X antal gånger, så nått helt nytt som typ Kina skulle inte var helt fel.
Vill du ha barn: NEJ!!!!!!!! Haha, fast jag lär ju ändra mig när jag blir stor och mogen och vuxen och ansvarsfull och blablabla och SÅ SKA JAG FÖRA MITT ARISKA BLOD VIDARE!!! nä

Vad ska dom heta: Britta å Ulla


Kommentarer
Postat av: Ploy

hahaha "jag gillar min katt väldigt mycket och han har snopp" hahahahhaha. min typ av humor det :p

2007-03-25 @ 20:14:02
URL: http://ploy.blogg.se
Postat av: Matilda

Kul att nån gillar mina skämt iallafall hehehehehehe.

2007-03-25 @ 22:37:07
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0