Musik direkt

Nyss hemkommen från den lilla sammanställningen som fick heta Musik Direkt. Hade väl inte direkt höga förväntningar - Enköping, Joar Blå och halvdan musikanläggning men det var riktigt grymt faktiskt.

Först ut var något band som jag inte minns vad de hette, de growlade iallafall på som tusan tills man trodde att dom skulle spricka och att huvudena skulle trilla av. Jag har aldrig förstått det där med att headbanga, isåfall är det snyggare att göra det när personerna i fråga har kort hår :P Men men jag har aldrig varit hårdrockare så jag vet inte. Jag har iallafall prövat headbanga några gånger, haha, inte min grej direkt..

Sen var det endel nummer som var ganska tråkiga, sen till kvällens höjdpunkt; Päronfreden. Dom spelade en slags blues och det var hur grymt som helst, dom var så jäkla duktiga! Ironiskt nog kände man igen alla som spelade också - Enköping är ack så litet och halva drösen med människor hade gått på Kunskap också.

För att sammanfatta så var allting helt klart över mina förväntningar , ganska OK drag men det var ju liksom bara sittplatser i en biosalong så vad kunde man förvänta sig? Ingen stagediving direkt. Martin i min klass vann en ukulele också på utlottningen, damn it jag ville ju ha en! En tjej som jag red med förut vann en gitarr också :P Det skulle inte vara helt fel , dock var det en liten en men ändå!! Fast jag har ju faktiskt en akustisk i helt lagom storlek men mååååste ooorkaaaaaa dra mig ner till shoppen och fixa strängar ;P Haha latheten själv. Fast sen har jag ju faktiskt inte råd för tillfället heller.

Mötte Amanda på vägen hem kul kul. Pratade faktiskt om henne lite (jag och syrran gick tillsammans) och ironiskt nog dyker hon upp runt hörnet.

By the way så fick jag tidigare idag höra talas om "värsta festen" i fredags här i enköping, i nån fannalokal.. Haha fyfan vad den hade spårat ur, folk hade däckat överallt och folk hade börjat knarka och sen kom snuten och dom skulle evakuera lokalen och hahaha. Enköping är så patetiskt så det finns fan inte, haha. Kunde inte annat än skratta  trots att det är en ganska tragisk situation :P

Tänkte kolla på gudfadern (har inte gjort det än :O) men jag föredrar nog att sitta här några timmar och sen faktiskt ta igen lite välförtjänt sömn! Har så jäkla mycket att göra denna vecka att jag fan får magsår av att bara tänka på det.

Tjillevippen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0