En yngre version

Jag stavade skitbra för att vara nio år och jag skrev snyggare då än vad jag gör nu..

"1/12-01 Lördag. Hej kära dagbok!!

Jag är 9½ år och heter Matilda. Mina idoler är Westlife. Idag ska min kompis Ronja (och hennes familj) komma på besök. Igår var jag på Harry potter bio. Harry potter är en kille som kan trolla. Harry potter har 2 bästisar som heter Ron o Hermione. Jag har läst ut dom 4 Harry potter böckerna som har kommit ut. Det ska komma 7 böcker om Harry potter. Dom böckerna är jätte tjocka. Det här blir ingen hemlig dagbok för jag har inget lås.

HEJDÅ DAGBOKEN"


"15/5-03 Torsdag. Tjenixen!
Klockan är tio i tio. Jennie (min lärare) har ett jätte gulligt barn som heter Felicia. Hon är bara 1 och ett halvt år och UR-söt. Idag var vi på Kunskapsgården som man åker till när man börjar Kunskapsskolan. Han som stod i disken var en kille i kanske 20-års åldern och han var jättesnygg! Sen var vi oxo nere i Falu Koppargruva. Det var skit-äckligt. Och så läskigt! Vi gick ca 55 meter under jorden, alltså marken. Fast det var oxo rätt coolt. Idag åt vi fläsk-kotletter med pommes frites. Det var gott. Sen åt vi fruktsallad till efter-rätt.
Petra och jag diskade efter grillningen så att disken blev *skinande* ren! Sen har vi inte gjort så mycket mer faktiskt! När jag har skrivit klart ska jag läsa i TVILLINGARNA - Lyckträffen. Den boken är bra!

BYE"


Haha, fan vad kul att jag har skrivit så mycket dagbok i mitt liv sen jag var typ.. sju år gammal eller så. Inte särskilt regelbundet men ändå! Man minns så mycket. Och nu kommer jag aldrig mer åka till Falun längre..nähä oj när hände det? Fan vad tiden går fort!!

Och jag kommer ihåg hur Ida och jag samlade på Tvillingarna-böckerna :P Betalade ju säkert över femhundra kronor för alla böckerna sammanlagt :P

Okej en sista:

"5/7-03 Lördag.

Hey!

Idag har vi badat i Poolen och i havet. Det är runt 46*C i solen och ca 40*C i skuggan! Det var det iallafall igår, men idag är det lite svalare..! Puh!

Återkommer"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0