Ashes to ashes

Lång dag idag minst sagt!

Började med att plugga franska, inte direkt världens roligaste. Har ju redovisning men förhoppningsvis är Minna sjuk imorgon också (no offense!!) så då kan man liksom inte rå för att man inte kunde redovisa. Mycket bättre än att stryka sig, samvetet mår mycket bättre.

Och så pluggade vi lite matte där emellan tror jag men efter lunch hade vi inget att göra ( ehh..heeeheee ) eller vi ville inte göra något rättare sagt så vi skrev upp oss på en tid i musikrummet (nappade på viktors förslag om att faktiskt jobba i skolan, hahaha) och så började vi leta låtar att spela .. kan ju vara bra att ha liksom. Vi kom inte överrens fast tillsist med lite hjälp på traven kom vi fram till nått iallafall. Det blir nog bra , fast själva grejen var ju rätt impulsiv så Elin hade inte direkt sin sax med sig och tjaa.. det vart väl mest att jag körde igenom den och sen bankade vi lite på trummorna typ :D Men det är trevligt det också.. på måndag eller något får vi köra lite mer organiserat om Elin tar med sig saxen.. woohoo. Vill också spela sax, det är ballt.

Sen pluggade vi lite till matte, gick väl, hm, ganska bra tror jag. Korken ligger kvar än Elin!
Elin: "Dom kanske ser min näsa framför min personlighet.. (tystnad) Som om det vore en dålig grej."
Malisa ritade en assnygg teckning också, önskar att jag hade scanner ibland så jag kunde scanna in bilden. Den innehåll iallafall ehh tusenfoten (?) Kurt, nyckelpigan (?) Bert, tjejen Olga, mannen Per, damtussen Dampuss, katten Gurra, katten Mrs. Kittkat, snoken Rudde och the j-rocker Konnichiwa. Sen fick ju även f.d. musikläraren Jörgen omgjord till en bläckfisk med gitarr i näven också vara med, fast det var på ett annat papper och då var jag konstnären. Mycket konstnärligt.

Kom upp en grej också.
"Ehhh tror hon att hon är en kille eller tjej? Pojkflicka eller?"
Whaaaatttttttt? Okej jag tar verkligen inte åt mig. Men jag förstår inte hur en del tänker. Måste man se ut på ett visst sätt eller bete sig på ett visst sätt för att markera att man är tjej? Om jag vill klä mig i baggyjeans och t-shirtar så måste väl jag få göra det utan att riskera att bli kallad wannabe-kille typ? Haha seriöst. Jag klär mig i alla möjliga sorters kläder, ibland tajta jeans ibland baggy jeans ibland tajta tröjor ibland stora tröjor. men vad har det med att göra vilket kön man är egentligen!? Alla stureplan killar går ju runt i tajta stuprörsjeans och urringade tröjor varför ska inte eh..fårtickantjejen få klä sig i baggy jeans och icke-urringade tröjor? Somsagt, jag tar inte åt mig men jag tycker det är rätt sorgligt att det finns så inskränkta människor.. suck.

Borde egentligen spela lite nu, måste lära in låten osv men jag ska försöka (....) plugga lite SO eftersom det är deadline imorgon........................men det ordnar sig.

Gick på stan och skulle kolla på jacka osv, men vi fastnade på secondhand affären bland vinylskivorna. Köpte dock ingen p.g.a stark beslutsångest, fast jag har ju en hel drös med skivor som jag inte lyssnat igenom en så det är ju ingen kris direkt!! Kollade iallafall på en jacka som var rätt snygg. Kanske blir det så att jag köper den på måndag.

Ahh, imorgon ska jag provrida. FÄTT NÄRVÖÖESS.

Kommentarer
Postat av: Malisa

chilla. komemr gå asbra!

2007-03-22 @ 20:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0