Ouppmärksamma snorungar

Jag läste precis om två flickor i 13-årsåldern som blev påkörda två gånger eftersom de cyklade över ett övergångsställe när det egentligen var rött.
Jag blir så irriterad. Ouppmärksamma snorungar borde inte få vara ute utan en mamma att hålla i handen. Bara för att det är för jobbigt att titta om det är okej att cykla över övergångsstället så har de utsatt bilförarna för traumatiska upplevelser som kommer följa med dom länge, det är nog ganska svårt att glömma att man körde över en människa.
Nu låter jag som en otroligt elak bitterfitta men jag blir faktiskt jävligt less på dagens ungdomar. Nej, de förtjänar inte ens att kallas ungdomar, de är små outbildade barn som inte lärt sig att titta om det kommer en bil innan de cyklar över vägen. Föräldrar har blivit så förslappade, de kan inte uppfostra sina barn ordentligt längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0