varning för långt inlägg

nu ska jag dela med mig av mina drömmar jag drömde inatt, innan jag glömmer bort dem.

vi skulle flytta till belgien, så skulle vi ta tunnelbanan från paris till belgien. jag hade dock ingen lust att betala så jag plankade, men vakterna märkte mig och sprang efter mig, men jag sprang snabbare. tillsist var vi framme i belgien, och vi skulle kolla våran lägenhet som carro bäckström hade fixat åt oss.


först när vi kom in i huset möttes vi av världens skabbigaste lägenhet, men den skulle inte vi ha, som tur var. gick in i en annan lägenhet, men där bodde det redan någon, och det var en laptop med hörlurar och sånt på sängen, och ur laptopen strömmade bruce springsteens ljuva stämma. jag tänkte att "det här måste vara en bra kille!" och blev nog lite hemligt kär i honom när han kom in. han var dock väldigt liten, 13 år kanske.
iallafall så pratade vi med hans pappa, som kunde svenska, och frågade om hjälp var vi skulle ha våran lägenhet.

när vi hade hittat rätt, så begav vi oss ut på stan. och våra kopior höll tydligen också till på stan, för att förvirra spärrvakterna från tunnelbanan. min kopia hade kort, svart hår i spikes och stora platåskor, värsta gotharen.

och helt plötsligt mötte vi en väldigt ung matthew bellamy, kanske kan han ha varit 15 år. vi hade alltså rest tillbaka i tiden också! jag försökte busvissla men det har jag aldrig kunnat, och kunde det inte nu heller.


matthew gick iallafall runt med ett par-tre kompisar och sjöng på någonting. han var lika mager som alltid, och hade blått kort hår. jag sa "han skulle nog passa ihop med matilda!", alltså kopian som var ute och vandrade på stan.

tillsist gick vi vidare och mötte en lite äldre matthew bellamy, och vi började sjunga på time is running out, men han reagerade inte. han hade alltså inte skrivit den låten än! det tyckte vi var jättekul och vi sjöng jättehögt och pekade på honom och var jävliga.


sen vaknade jag, somnade om och drömde en helt annan dröm.


vi var typ i falun, fast i mitt hus istället. det hände mycket konstiga saker, typ, vi träffade på två rävar som var uppe och klättrade i elledningar, och sen kom rävarna närmare och malisa hade kameran beredd och skulle fota, men rävarna var helt oskygga vilket vi tyckte var ytterst obehagligt, så vi skrämde iväg dom. rävar ska ju liksom inte komma fram och kela, tydligen.


hursomhelst så hade jag tidigare hittat en skattkarta, men jag hade pratat med stall-eva och hon sa att det bara var ett skämt, men nu kom vi fram till att hon bara sa så för att hon ville ha skattkartan för sig själv! och vi som redan hade slängt bort skattkartan!

då kom räven till hjälp, för en av dom hjälpte mig att hitta den igen, nämligen under en gul björk. den kunde jama fram "gul".


när jag hittat skattkartan så blev det så himla fint väder att jag bytte om till shorts och en t-shirt, och så satte jag mig på min baksida och tänkte fiska lite. dock rev jag mig på kroken, så pappa fick sätta på betet, som var jättesmå mini-flundror.


sen vaknade jag. typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0