hejhopp

alltså jag blir bara irriterad på våra mattelektioner.
"matte är som ett berg att bestiga!"
sen visade hon en bild på tecknade gubbar som klättrade uppför ett berg och sa saker för sig själv. typ "åh, vad jobbigt det är, men lite till klarar jag! pust frust" eller "nej nu ger jag upp" eller "lite kvar bara!"
AHHHH. okej, det kanske är ett bra sätt att typ.. inspirera folk eller något men nej, matte är inget berg, matte är inte kul. matte är något man kämpar sig igenom kanske 15 år av sitt liv, för att sedan inte ha någon användning av det. och kom inte och säg att det har man visst det. av ettan till femmans matte kanske man har användning, addition och subtraktion och sånt.
MEN nuförtiden finns det miniräknare som kan räkna ut jobbiga tal åt oss.

iallafall så har jag bara en lektion kvar, ljudmedia. ljudmedia är inte så jätteansträngande, men lagom. inte så att man sitter uttråkad och gör ingenting, men inte så att man måste slita häcken av sig för att få något gjort. alltså, alldeles precis lagom.
sen hem, hem, HEM! och så ska jag och amanda klura lite på en ny låt, kanske något material för musik-direkt. yes, det blir nog trevligt, har endel ideér så det står ju inte stilla iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0