Gitarr är en kul grej

Okej, innan jag åkte iväg till gitarrlektionen så var jag otroligt bitter över det här med gitarrspelandet. Fingrarna ville inte göra som jag sa att åt dom och det lät bara skit. Men nu har jag totalt ändrat uppfattning, tror inte jag skulle må bra av att inte ha någon gitarr att spela på. Som avkoppling, framförallt, men bara att kunna skapa musik själv är magnifico.

Nu är jag glad också, för mamma sa att hon kunde betala en klippning åt mig. Och eftersom det är 400 kronor, och jag är liten fattig student (nu kommer det där upp igen..) så var det en enorm lättnad. Hey, jag ska ha värsta balla håret! Och jag skiter i om alla andra tycker det är asfult, jag tycker det är assnyggt iallafall.

Nu ska jag relaxa lite, fast först ska jag skriva lite planering över veckan som är kvar (planering is the shit):

Onsdag: Skönaste dagen i skolan, sitter framför datorn tre lektioner i rad. Kommer man ihåg att ta med sig hörlurar har man tre timmar på sig att lyssna på sweet music = underbart. Sen repa klockan åtta, blir nog inte så länge men bara det blir lite så är jag nöjd!
Torsdag: Lite småjobbig skoldag, men sen på eftermiddagen ska jag kolla på brorsans show på skolan, sen kanske åka ut till åkerby med morsan och kolla när Josefine rider lektion. Blir nog till att anmäla mig till nästa termin också!
Fredag: Skön skoldag, slutar kvart i två! Sen klockan halv sex ska jag spela igen en gitarrlektion. Sen kanske jag och Amanda ska skapa musik?
Lördag: Alltså, lördagar borde vara ledig men denna lediga dag måste jag faktiskt plugga så jag kommer igen i matten. Sen eventuellt skapa musik med Amanda om det inte blir på lördagen.
Söndag: Åker till Stockholm nångång under dagen, vill gärna se julskyltningen och så. Och sen vidare till Cirkus, för att se Rufus Wainwright. Det ska bli riktigt riktigt roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0