baka kaka

Har hunnit med ganska mycket idag, med tanke på att jag vaknade så sent som klockan 11. Var ut till stallet, packade ihop alla grejer och hälsade på Centio. Riktigt lurvig hade han blivit sen man såg honom sist.. Pussade lite på honom och sen gick vi ner till unghästarna, busade med som fan, dom är så lekfulla och springiga och hoppiga, det är kul!

Åkte hem och sa hejdå till Vappa, kanske för alltid. Det kändes lite vemodigt faktiskt..

Och så kom man hem, hann inte göra så mycket för jag satte igång att baka direkt. Nu står degen och jäser..men jag glömde 1 deceliter socker och 150 gram smör. HAHA, dessa lussebullar kommer bli de äckligaste barnen på robinson någonsin ätit. Aja, tur att inte jag ska äta dom iallafall, moahah.

När degen har jäst klart, om typ 20-30 minuter ska jag baka ut bullarna, sen ska det jäsa igen och bla bla bla och sen så pensla på med ägg och in i ugnen. SEN = KLART.
Hursomhelst är inte bakning eller matlagning min starka sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0