It's a fine fine day

image253Dagens tråkiga sysslor är över. Det var väl egentligen inte så mycket: Jag dammsugade huset, och det tar väl kanske en 20 minuter om man är effektiv. Nu är det bara allt roligt som är kvar, som att pynta, klä granen och såklart: lägga alla julklappar under granen.

Jag vägrar påverkas av alla som har en negativ inställning mot julen. Det blir liksom vad man gör det till, jag är inte särskilt kräsen. Den julklapp jag ser fram emot mest är en skiva för 79 kronor, inte ett nytt Playstation för flera tusen. Jag ser fram emot att äta julmaten, även om jag inte tycker om det mesta. Jag ser fram emot julstrumpan på morgonen, gröten, kalle anka, träffa lite släkt. Inget hysteriskt liksom, bara en lugn jul. Riktigt skönt.

Och nej, jag har nog inte heller kvar samma julkänsla som man hade när man var liten. Det är klart att det var roligare då - var inte nästan allt det? Men bara för det behöver man ju inte vrida om det och bli fullständigt negativ mot julen. Herregud. Det blir ju vad man gör det till, somsagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0