A winter tale

Jag tror inte riktigt jag gillar vintern, iallafall inte som den är nu - snölös och bara jäkligt kall.

Det är ju somsagt väldigt kallt, så jag stannar helst inne. Och inne finns det ju inte så mycket att göra, så jag sitter framför datorn eller TV:n. Kanske hittar på något med någon kompis då och då, men det orkar man för det mesta inte göra eftersom man är så trött efter skolan. Sen äter man, och äter lite till. Och tränar gör jag inte heller, för jogga är ju alldeles för kallt, och det finns ingen tillgänlig sport jag gillar förutom ridning och den har ändå uppehåll nu. Alltså blir man tjock och kall på vintern.

Nä, jag gillar sommaren mer, då man blir smal och varm. Och brun. Och så är det sommarlov.

Jaja, snart är det iallafall jullov. Har typ ett svenskaprov kvar, så det är väldigt lugnt. Får väl äta upp mig nu över jul, finns väl inte så mycket annat att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0