Or we could totally, totally, totally, freak you

Jävligt sopig dag faktiskt. Var i skolan och det var helt sopigt, och vi var jättetöntiga och griniga och kärring-a. Gick hem, kollade på Smala Sussie och la mig ner för att "vila" lite men somnade såklart. Vaknade och hade inget minne av att jag varit i skolan, minns fortfarande bara vissa delar men ändå.

Låg i min säng som ett jävla kolli mest hela kvällen, fick i mig lite middag och sen ut i Gånsta på promenad för att få lite blod till hjärnan liksom. Vet inte ifall det funkade. Kommer inte kunna somna ikväll, kommer vara skittrött imorgon och somna på eftermiddagen och så blir det som en ond liten söt cirkel.

Tänkte sätta saxen i mitt hår men jag orkar fan inte. Morsan vill att jag ska gå till nån frisör men jag vill inte. Hej, jag är negativ.

Imorgon är en ny dag iallafall! Ny dag nya tag, alla dagar kan inte vara perfekta. Joggingtur som idrott på morronen (sköönt) och sen är det bara skola som gäller. Måste ligga i rätt ordentligt. På påsklovet kommer jag inte ha tid att njuta av ledigheten för jag kommer plugga aset av mig.

När jag var ute och gick (gick med morsan och syrran) kom massa ämnen upp att diskutera dårå. De största ämnena var väl vilka sätt som är bäst på sig att lära i skolan och det andra var att ungdomar framställs som korkade, olyckliga, utsatta och elaka i media osv. Vettefan ifall jag kommer fram till nånting men alltid kul att snacka.

På den här grejen om vilka sätt som är bäst att lära sig, på min skola har vi ju mest föreläsningar dårå, inte så mycket lektioner, bara kommunikationer i endel ämnen. Iallafall, det gör så himla stor skillnad ifall personen (läraren) i fråga är bra på att föreläsa eller inte. Sitter personen ner på en stol, ser lite lagom nerknarkad ut och pratar med entonig röst, vem fan lär sig något då!? Det är imponerande att kunna göra ett tråkigt ämne roligt men det är fan ännu mer imponerande att göra ett intressant ämne ointressant.
Har haft den här diskussionen med typ alla som läser mina blogg, vilket är typ tre personer så jag behöver väl inte gå in på det ämnet mera, hehehehhehehhohoohhhööhöhöhhhhahahahähähäähhääähäh.

Nej nu ska jag gå på toa och sen ska jag fan dricka sov-te eller nånting.

Att göra på påsklovet:

färga håret
klippa håret
PLUGGA ASET AV MIGGGGGGGGGGGGG!


Kommentarer
Postat av: Viktor

sov-te måste falla i samma kategori som jätteliten, skittgott och bondförnufft. eller ere kod för roppar å en kulhammare?

2007-04-02 @ 22:50:00
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Ida

Påsklov är nice. Men man får ligga i och ge sig ut och motionera bort allt förbannat påskgodis ;)

2007-04-03 @ 16:39:42
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Matilda

Virre; Ehh jag återkommer när jag kommit i underfund vad du menade med det där.

Ida: Jo, det är najs att faktiskt få lite sömn. Dock är det ju så himla mycket maaat och goooodis hela tiden - fast jag kommer tillbringa så mycket tid i stallet så det gör nog inte mig så mycket ^^

2007-04-03 @ 21:43:24
URL: http://allrightnow.webblogg.se/
Postat av: Viktor

farbror Virre ska förklara: sov-te e liksom ett motsägelsefullt ord liksom:
jätte[ett stort monster]liten
Skit[almänt äcklig substans som kommer ur röven]gott
bond[bo på landet]förnuft
Den sista delen av komentaren hedrar det dig att du inte förstod. Roppar e slang för ett lugnande medel som ungdomar brukar använda som knark. otroligt farligt och kan leda till mycket alvarliga skador särskilt i kombination med alkohol.
Kulhamare e en liten hammare som man använder för att slå ihop nitar med.
kombinationen roppar å kulhamare lär var ytterst ohälsosamm hur man än gör men antagligen fortfarande inte lika farlig som roppar å alkohål.
faktum är att kulhammaren antagligen e mer eller mindre redundant ur hälsosynvinkel. skulle tro att det är betydligt mer safe att söva sigsjälv med en hammare än med roppar. i alla fall på längre sikt.

2007-04-03 @ 22:43:56
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Matilda

Fast eh..jag fattar fortfarnade inte riktigt varför sov-te skulle vara ett motsägelsefullt ord. *retard*

2007-04-04 @ 22:53:13
URL: http://allrightnow.webblogg.se/
Postat av: Viktor

te innehåller tein som e ett hyffsat centralstimuli - faktiskt något starkare än kaffein. de flästa dricker te på morgonen för å bli pigga.

2007-04-04 @ 23:04:14
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Anonym

Nejmen det finns ju ett speciellt te man kan dricka om man har svårt att somna.

2007-04-05 @ 11:27:26
Postat av: Viktor

te utan te altså... eller?

2007-04-05 @ 15:54:16
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Matilda

Antagligen, läste bara om det i nån söndagsbilaga häromveckan och det lät ju vettigt.

2007-04-05 @ 19:34:57
URL: http://allrightnow.webblogg.se/
Postat av: Viktor

ahhh söndagsbilagorna - denna outömliga källa till vishet

2007-04-05 @ 20:46:18
URL: http://oogieboogieman.blogg.se
Postat av: Matilda

HAHAHAHAHAHAAHH precis

2007-04-05 @ 21:30:53
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0