Dag ett.

Soundtrack: I walk the line - Johnny Cash

Idag är det, tekniskt sett, eller vad man ska säga haha första dagen på höstlovet. Och för att vara optimistisk: Det är bara en vecka kvar till skolan börjar igen.

Graof. Jag må vara den enda 14-åringen som längtar till skolan börjar, antagligen? Helt galet. Och jag har så sjukt mycket i skolan att göra, varför ha lov mitt i alltihop liksom? >< Fast jag ska försöka bli helt klar med bilduppgiften iallafall denna vecka. Försöka börja lite smått på engelska 26, fast jag är inte ens klar med 25 men glömde mejla över det...

Svenskan vet jag inte riktigt vad jag ska göra eftersom vår lärare är lite..hmm..virrig? För liksom, var debatt det enda man skulle göra? Vi debatterade om abort, iallafall. Gick ganska bra. Elin och Malisa var på för-abort-sidan och jag och Johanna på emot-abort-sidan. Grejen var bara den att jag och Johanna egentligen också är för abort, men vi fyra har exakt samma åsikt om nästan allting, så det var liksom lite svårt att hitta ett debattämne, så vi gjorde såhär istället. Det var ganska svårt att argumentera för något man egentligen inte tyckte var rätt, men Per (lärare och debattledare) sa att han inte skulle kunnat gissa vem som hade bytt åsikt tillfälligt. Om ni förstår? Så det gick väl bra.

Matte är så himla tråkigt och äckligt och blääääää. Jag är verkligen usel på matte. Och dessutom fattar jag ingenting. Kanske samma sak? Men jag behöver hjälp iallafall, och just nu är jag iallafall ensam hemma. Ska se ifall mamma eller pappa eller någon annan kan hjälpa mig någongång.

Och bilden somsagt. Ska jag försöka fota den här veckan. Och mer går jag inte in på det för det ska bli en överraskning. :P Mwahaha.

Musiken måste jag börja med också. Liksom, 15:e december (deadline för redovisning) verkar sjukt långt härifrån liksom, faaaar away. Men veckorna går himla snabbt alltså, så lika bra att börja så man inte behöver stressa ihop sen. Ganska rolig uppgift också, fast jag har såklart fetaste beslutsångesten, as usual.





Och nu ringde Amanda, så nu ska vi ut i det iskalla höstvädret och bajsa av en hund. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0